Egy vezető elektronikai áruházlánc fukarságra ösztönző jelszava idén kiment a divatból, helyét egyre inkább elfoglalja az ár nem számít - felkiáltás. Így lehetne összefoglalni a nürnbergi piackutató intézet most közétett tanulmányát az idei karácsonyi vásár eddigi tapasztalatairól.
A diszkontok akciós árujai iránt ezúttal szerény érdeklődés nyilvánult meg és még a szűkös kerettel rendelkezők is inkább a luxus kategóriába sorolható ajándékok között válogattak.
A felmérés szerint egy átlagos német vásárló idén legalább 200 eurót költ karácsonyi ajándékra. Ebbe már belefér egy-egy drágább parfüm, vagy francia pezsgő is.
Sláger a laposképernyős tévé
Kiváltképpen a falra-akasztható és még ma sem kimondottan olcsó tévék iránt szökött fel a kereslet, ugyanis a nürnbergi piackutatók tételesen felsorolt árui között a pálmát a lapos képernyős televíziók vitték el több mint 3 és fél milliárd euró értékben.
Az egyik legnagyobb, egyébként berlini európai áruház alighanem ráérzett a trendre, mert 60 ezer négyzetméterének közel egyharmadán luxus árukat kínál és nem is kevés sikerrel, mert a delikátesz részlegben a pezsgőt, a kaviárt és az osztrigát úgy viszik, mintha ingyen adnák.
Azonban a többi osztályon is főleg a márkás áruk iránt nőtt meg a kereslet, így a divatcikkek közül is főleg a felsőbb árfekvés iránt nagy a kereslet. Gazdasági szakértők viszont utaltak arra, hogy a luxusáruk közkedveltsége összefügg az áfa küszöbön álló emelésével is, egyben azonban fokmérője a konjunktúra fellendülésének és a lakosság jövőbe vetett bizalmának is.
Ezért állt le a Déli pályaudvar