A Szilicium-völgyi vállalkozás a Code Conference nevű kaliforniai technológiai konferencián mutatta be először "hamis hamburgerét" egy tömeges kóstoló keretében.
"Olyan íze van, mint egy hamburgernek, nagyon ízletes. Igaz nem elég véres" - idézte az egyik kóstolót a The Guardian brit napilap.
2011-ben az Impossible Food azzal acéllal alakult meg, hogy olyan "hamis" húsból készült hamburgert fog piacra dobni, amelynek ízét még a rendíthetetlen húsevők sem fogják megkülönböztetni a valódiétól. A növényi alapú hús megalkotásával az a szándékuk, hogy kompenzálják a tehenek okozta környezetkárosodást,és kielégítsék a marhahúsra éhes amerikai lakosságot, amely mintegy 4,4 milliárd kilogramm darált marhahúst fogyaszt évente.
"Az egész élelmiszertörténelem a természetre és az emberi találékonyságra alapul. A kenyér sem az a termék, amelyik egyszerűen csak leesik a fáról - hangoztatta Pat Brown, a startup elnök-vezérigazgatója termékük bemutatásakor.
Brown akkor kezdett el gondolkodni a húsról, amikor a Stanford Egyetem biokémia tanszékének professzoraként tudományos szabadságát töltötte. "Úgy vélem, hogy kétségkívül a globális környezetre jelenleg a legnagyobb veszélyt az élelmiszer célú állattenyésztés jelenti. Az egyetlen módja a hús kiváltásának egy piacalapú megközelítés, amely magával hozza a piaci várakozásokat felülmúló élelmiszer megalkotását" - magyarázta.
A startup honlapja szerint három és fél éven át kutatták, hogy mi teszi kivételessé a húsevést és -főzést, és olyan növényi fehérjéket és tápanyagokat fedeztek fel, amelyekkel molekuláris szintes újra lehet alkotni azt.
"Legnagyobb felfedezésünk az volt, hogy a hem molekula - amely a vér vörös színét biztosítja - egy mágikus összetevő, amely a húsnak az ízét és illatát adja. Bár a molekula különösen gazdagon van jelen a húsban, a hem az élet minden területén, így a növényeknél is létfontosságú. A növényekben lévő hemet tartalmazó fehérje adja húsunk valódi hús ízét." A növényi hamburger alkotóelemei között megtalálhatók például a kókusz és a sárgadinnye összetevői is olvasható a honlapon.
A cég, amelyet annak idején a Google-nek 300 millió dollárért nem sikerült megvásárolni, azzal számol, hogy terméke be tud illeszkedni a gyorséttermek menüjébe. Ára Brown szerint nagyjából a biomarhahús termékek árával lesz egyenlő.