A vezess.hu számol be arról, hogy a Magyar Közút szakemberei összesen 39 különböző szenzort telepítettek az autópálya mintegy 800 méteres szakaszára. Ezek a radarok, LIDAR-ok, hőkamerák és optikai kamerák a kijelölt útszakasz mindkét oldalán folyamatosan pásztázzák a járművek mozgását.
A BME Gépjármű-technológia Tanszékének munkatársai végezték el a szenzorok kalibrálását, és az ő feladatuk volt a mesterséges intelligencia (AI) alapú modellek kidolgozása és betanítása is. Ennek köszönhetően a rendszer képes az útszakasz teljes digitális leképzésére, amit „digitális ikernek” neveznek.
Ez a „digitális iker” rendszer valós időben mutatja az autópálya összes tereptárgyát és az összes rajta közlekedő járművet. Ez kiváló lehetőséget teremt a vezetőtámogató rendszerek és az önvezető technológiák valós környezetben történő tesztelésére.
A fejlesztés egyik kiemelt célja, hogy drasztikusan visszaszorítsák a balesetek számát az utakon.





