Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.1
bux:
0
2025. december 25. csütörtök Eugénia
Nyitókép: MÁV

Újabb fontos vasútvonalon lesz szükség a buszos pótlásra

Karbantartás kezdődik június 21-én a pécsi fővonalon. A MÁV tájékoztatása szerint június 21. és július 18. között módosul a menetrend.

A késések felszámolása és a sebesség emelése, valamint a Budapest és Pécs közötti vasúti közlekedés javítása a célja azoknak az előre tervezett pályakarbantartási munkálatoknak, amelyek miatt június 21. és július 18. között módosul a menetrend a pécsi fővonalon – jelentette be szerdai közleményében a MÁV.

A vasúttársaság kiemelte, hogy a szóban forgó időintervallumban a simontornyai Sió-hídon felújítási munkálatokat végeznek a szakemberei, és ugyanitt a település vasútállomásának vágányait is karbantartják több száz méteren, valamint síneket, ágyazatot cserélnek, felújítják a peront, továbbá Pincehelynél átépítik a 61-es főút közúti-vasúti átjáróját.

A felújítás eredményeképpen Simontornya állomáson 300 méteren megszüntetik a sebességkorlátozást, így – az augusztus közepi utószabályozást követően – ismét 120 kilométer/órára emelkedik az engedélyezett pályasebessége – idézi a vg.hu.

A MÁV hozzátette, hogy a Budapest–Pécs vonalon a vágányzár idején pótlóbuszok közlekednek a Mecsek InterCityk helyett Sárbogárd és Dombóvár, a kaposvári Kresz Géza, Rippl-Rónai és Somogy IC-k, valamint a személyvonatok, S40-es vonatok helyett pedig Sárbogárd és Keszőhidegkút-Gyönk között. Az InterCityk a Keleti helyett Budapest–Kelenföld állomásig közlekednek és onnan is indulnak.

A felújítás ideje alatt a vasúttársaság a térségi Volán-járatok igénybevételét javasolja, amelyek a munkálatok alatt is zavartalanul közlekednek.

Hozzátették, hogy a teljes vágányzárat azért időzítették a nyári szabadságolások, illetve az egyetemi szünet idejére, mert a sokéves tapasztalatok szerint ilyenkor jelentős mértékben csökken az utasforgalom, emiatt a korlátozások, a menetrendi módosítások és az átszállások a lehető legkevesebb embert érintik.

A vágányzár ideje alatt a pályafelújítást a MÁV Pályaműködtetési Zrt. kivitelezésében – mintegy 80-100 szakember közreműködésével – nagy munkagépekkel, daruval, vasútüzemi és közúti járművek bevonásával zajlik majd a kivitelezés, amelyet a MÁV saját forrásból, mintegy 700 millió forintból valósít meg.

Címlapról ajánljuk
Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Csikós Zsóka: már ki merem jelenteni, hogy van esélyem a világ legjobbjai ellen

Pályafutása során először Csikós Zsóka lett az év magyar női kajakosa. Bár az idei évnek úgy vágott neki, hogy a világjátékokra akar kijutni, végül nem a maratoni számokban, hanem a rövidebb távokon halmozta az Eb- és vb-érmeket. A Szolnoki Kajak-Kenu Klub versenyzője az InfoRádióban azt mondta: korábban nem mindig értette, miért van akkora mizéria a csapathajók összeállításánál, jövőre azonban már párosban és/vagy négyesben is szerepelne.

Szakértő: fegyveres bandák uralják Líbiát és osztozkodnak a mesés energiavagyonon – de mit csináljon Európa?

Moammer el-Kadhafi uralmának 2011-es megdöntése óta polgárháborúról polgárháborúra bukdácsol az észak-afrikai emirátus, a fel-fellángoló konfliktusokba pedig időnként Európa nagyhatalmai is beleállnak, pedig még az Egyesült Államok is tudja: nem jó itt „megégni”. Marsai Viktor, a Migrációkutató Intézet igazgatója beszélt a helyzetről az InfoRádióban, és arról is, mitől is függ, hogy indulnak-e onnan migránsok Európába vagy sem.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×