Évek óta írják az új KRESZ-t, a kerékpárosok részéről a Magyar Kerékpárosklub nyolc esztendeje már bizonyosan végzi a munkát, de még mindig nem tart ott a törvény-előkészítés, hogy új törvényről lehetne beszélni, ezért álhírnek tekinthető, hogy változott a bringások kötelező felszerelése – tudta meg az InfoRádió Kürti Gábortól, a szervezet elnökétől, és jelezte, a társadalmi egyeztetés után jön majd csak a törvény elfogadása.
A kerékpárosokat érintő legfőbb változás várhatóan az oldaltávolságok számszerűsítése lesz, 50-es tempónál gyorsabban haladó járműveknek másfél méteres távolság megtartásával kell előzniük, az ennél lassabbaknak pedig egy méteres távolságot kell tartaniuk a biciklisek mellett. Az is újdonság lesz, hogy az araszoló kocsioszlopot lehet majd jobbról előzni.
Fontos még, hogy át lehet majd gurulni kerékpáron ülve a gyalogos-átkelőhelyen, csak épp nem lesz automatikus a kerékpáros elsőbbsége; Kürti Gábor szerint ez eddig is így volt, csak épp nem volt szövegszerűen annyira egyértelmű, mint most lesz.
Szabályozni fogják azt is, hogy mi lesz a helyzet a bolyban kerékpározókkal, ők eddig csak egymás mögött haladhattak eddig. „Praktikusabb egymás mellett is engedni a kerékpározást egy túrázó gyerekcsoportnak vagy versenyzőknek azért, hogy belátható legyen a megelőzése. Így egy kicsit hasonlítanának egy lassú járműhöz, amit meg kell előzni” – mondta Kürti Gábor.
A gyerekkel kerékpározás a járdán szintén kérdés volt eddig, és az elnök információi szerint lehet majd gyereket kísérni járdán kerékpározva. „Eddig ha valaki a gyerekével főútvonal mellett kerékpározott, akkor ő csak a járdán mehetett, mert 12 év alatt tilos ugye főútvonalon kerékpározni, de most valószínűleg a járdákon 10 km/óra alatt meg lehet ezt oldani” – mondta.
A buszsávok használata nyitott kérdés még Kürti Gábor szerint, de úgy véli, a jelenlegi helyzet nagyon veszélyes, mert a kerékpárosokat kitiltották a buszsávokból, így viszont a következő forgalmi sávban a buszok és az ott nagyobb sebességgel haladó autók közé szorultak, ami szerinte szabályos ugyan, de nagyon veszélyes.
Nem végleges még a kerékpársportra vonatkozó szabályok szövege sem, de nyilvánvaló probléma, hogy „Valter Attila nem edzhet Magyarországon”, mert 50-nél nem tekerhet gyorsabban, másrészt ahol kerékpárút van, ott kötelező lenne neki azt használni, vagyis a kerékpársportot ellehetetlenítik a mostani szabályok, még akkor is, ha a rendőrök rugalmasan állnak ehhez. A megoldás az lehet, hogy aki sport célból kerékpározik, annak a jogosultságait egyesületi tagság vagy versenyigazolvány tudja majd bővíteni az utakon.