eur:
402.33
usd:
386.06
bux:
88606.94
2025. február 19. szerda Zsuzsanna
Nyitókép: wizzair.com/Arpad Foldhazi

A második legpontosabb fapados légitársaság lett Európában a Wizz Air

Emellett a betervezett járatok 99,5 százalékát teljesítette a légitársaság, ami bronzérmet ér a képzeletbeli ranglistán. Ráadásul saját utasforgalmi rekordját is megdöntötte.

A Wizz Air légitársaság 2024-ben újra megdöntötte saját utasforgalmi rekordját és 63 millió utast szállított csaknem 300 ezer járaton, a járatok száma 23 százalékkal nőtt 2023-hoz képest - közölte a légitársaság csütörtökön. 2024-ben 6,4 millióan utaztak Magyarországról a Wizz Airrel, ez 23 százalékos növekedést jelent 2023-mal összehasonlítva. Azt is közölték:

tavaly a Wizz Air közel 100 új útvonalat indított, elérhetővé vált egyebek közt Budapestről Genova, Gran Canaria, Salerno, Memmingen és Marrákes is.

A flottába 34 új repülőgép érkezett, ezzel a géppark 15 százalékkal bővült. A Wizz Air 226 repülőgépéből 146 a legmodernebb technológiát képviselő Airbus A320/321neo típus, amely kategóriájában a legjobb fenntarthatósági mutatókkal rendelkezik. Ezek a repülőgépek teljesítik a Wizz Air járatainak 65 százalékát.

A tájékoztató szerint még idén, illetve 2026 elején a Wizz Air 50 új Airbus A321neo és A321XLR érkezésével számol. Ezekkel együtt az új generációs típusok aránya a teljes flottában meghaladja majd a 77 százalékot, mivel ezzel párhuzamosan a légitársaság a régebbi Airbus A320ceo gépeket kivonja a flottájából. Ezzel a lépéssel a Wizz Air az üzemanyag-hatékonyságán is javít, valamint megerősíti piacvezető szerepét, mint a legfenntarthatóbb európai légitársaság.

A Wizz Air 2024-ben tovább javított a menetrend szerinti indulási és érkezési mutatóin és a második legpontosabb diszkont légitársaság lett Európában.

Emellett 2024-ben a betervezett járatok 99,5 százalékát teljesítette, amely a harmadik legjobb eredmény az európai légitársaságok között, és jelentősen az iparági átlag fölött van. Magyarországon ez az arány még magasabb, 99,6 százalékos volt a tavalyi évben. Az ügyfélélmény növelése érdekében a légitársaság megháromszorozta ügyfélszolgálati kapacitásait, bevezette a járattörlés, vagy késés esetén segítséget nyújtó, a nap 24 órájában elérhető Amelia virtuális asszisztensét és új ügyfélközpontot indított a wizzair.com oldalon.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.20. csütörtök, 18:00
Bauer Bence
a Mathias Corvinus Collegium Magyar–Német Intézet az Európai Együttműködésért igazgatója
Próbált magához térni a forint Trump szavai után

Próbált magához térni a forint Trump szavai után

Kedden még háromhavi csúcsra ért a forint az euróval szemben, ezt követően azonban szerda estére már nagyobb gyengülés van kibontakozóban, miután a befektetők elkezdték kiárazni a gyors ukrajnai béke esélyét, ráadásul a Trump és Zelenszkij közötti adok-kapok hatására hirtelen erősödni kezdett a dollár, melynek hatására a forintra nehezedő nyomás is nőtt. Ezt követően a szerda esti amerikai piaczárásra némiképp vissza tudott erősödni a magyar fizetőeszköz.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×