Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus
Jegykezelésre várakozó utasok a bangkoki Don Mueang Nemzetközi Repülőtéren 2024. július 19-én, amikor egyelőre tisztázatlan eredetű informatikai hiba akadályozza repülőterek, légitársaságok, vasutak, bankok, távközlési és médiavállalatok és más nagy rendszerek működését világszerte.
Nyitókép: MTI/AP/Szakcsaj Lalit

Fogyasztóvédelem: ha gond van a repülőjárattal, ne szégyelljünk reklamálni

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségéhez a nyáron sűrűbben, de azt követően is folyamatosan érkeznek panaszok járatkésések, törölt járatok és egyéb légi közlekedést érintő problémákkal összefüggésben. Az utasok legfontosabb teendőit és jogait az InfoRádió foglalta össze.

Ma már mindennapos dolognak számít repülőre ülni, de sokan nem tudják, hogy mi a teendő, ha a gépük késik, netán törlik a járatot.

Kispál Editet, a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségének szóvivője az InfoRádióban először a legfontosabbról beszélt, amit ilyenkor tudni kell. "A légitársaságnak minden esetben megfelelő tájékoztatást kell nyújtania az utasoknak, hogy éppen mi történik, legyen szó járattörlésről, legyen szó késésről, bármi egyéb problémáról, tehát az nem lehet, hogy az utasok ott vannak a repülőtéren, és fogalmuk sincs, hogy mi történik körülöttük. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy pontosan meg kell tudni mondani, hogy mikor fognak tudni felszállni, de azt a tájékoztatást, hogy várakozni kell, meg kell adni, és ezzel együtt étkezést, frissítőket kell biztosítani, és ha egy teljes éjszakáról szó van, szállást is" – magyarázta a szabályokat.

Ezeknek kell a helyszínen megtörténni, utóbb pedig jogosultak az utasok bizonyos esetekben kártalanításra is, és azokat sem érheti hátrány, akik diszkont, közismertebb nevén fapados légijáratra váltanak jegyet, egységes a szabályozás.

"Sajnos az a tapasztalatunk, hogy megpróbálják mindenféle indokkal elutasítani ezeket a kéréseket, akár rendkívüli körülményekre, vis maiorra hivatkozva, sztrájkra, műszaki hibára, bármi egyébre; fontos tudni, hogy ezek nagy része csak mentegetőzés, nem szabad hagyni magukat az utasoknak, mert így sokan abba szokták hagyni a folyamatot. Igenis végig kell vinni, mert nagyon sok esetben jár a kártalanítási összeg az utasnak" – nyomatékosította Kispál Edit.

Érdemes azt is tudni, hogy a legalább három órás érkezési késés a kártalanítás tekintetében ugyanazokat a jogokat eredményezi, mint a járat törlése.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Herendi Gábor: a Szenvedélyes nők jobban sikerült, mint a Futni mentem

Herendi Gábor: a Szenvedélyes nők jobban sikerült, mint a Futni mentem

Már mozikban Herendi Gábor új filmje, a Szenvedélyes nők - ami csakúgy mint előző filmje, a Futni mentem egy nagysikerű cseh film remake változata. A filmzene a tavaly tragikusan elhunyt Tompos Kátya szerzeményein alapszik – mondta az InfoRádióban a film rendezője. Herendi Gábor reméli, hogy az ismét állami támogatás nélkül készült új filmje sikeres lesz a magyar nézők között, ami további független alkotások lehetőségét is segítené.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Véget ér a Fed szigorítása: új korszak jön a részvény- és devizapiacokon?

Véget ér a Fed szigorítása: új korszak jön a részvény- és devizapiacokon?

2025 októberében a Fed bejelentette, hogy decemberben leállítja a mennyiségi szigorítást. Ezzel véget ér az a két és fél évig tartó időszak, amelynek során az amerikai jegybank havonta több tízmilliárd dollárral csökkentette a mérlegét, hogy visszafogja a gazdaság túlfűtöttségét és letörje a 2022-ben kialakult inflációs hullámot. Ez új piaci környezetet teremthet a részvény-, kötvény- és devizapiacok számára. A fenti változások nyomán cikkünkben azt vizsgáljuk meg, hogyan alakultak a hozamok különböző piaci környezetben a részvénypiacokon (S&P 500, Nasdaq), valamint a devizapiacon (dollárindex, EUR/HUF).

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×