Infostart.hu
eur:
387.21
usd:
330.66
bux:
109522.45
2025. december 19. péntek Viola
Résztvevők egy csónakban a IX. Nemzetközi Balatoni Bojlis Horgászversenyen Révfülöp közelében 2021. október 6-án. A versenyt idén az „Egy a Természettel” Vadászati és Természeti Világkiállítás keretében rendezik meg a Balaton körül október 1-9. között.
Nyitókép: MTI/Vasvári Tamás

Borzasztó a helyzet a Balatonon, nagy bajban a horgászok

A csónakkikötőhelyek többszörösére lenne igény a Balatonnál, miközben a horgászatra alkalmas szabad partszakaszok száma folyamatosan csökken.

Múlt pénteken adták át Balatonudvari csónakkikötőjét, amely mintegy 100 millió forint ráfordítással újult meg. A csónakkikötők létesítése, bővítése azért is kulcskérdés, mert a horgászturizmust leginkább korlátozó tényező a horgászatra alkalmas szabad partszakaszok csökkenő száma. A Balatoni Halgazdálkodási Nonprofit Zrt. az economx.hu megkeresésére azt közölte, hogy pontos statisztika nincsen arról, hány csónak található a tavon jelenleg. 4159 darab éves csónakos területi jegyet adtak el a horgászoknak a tavalyi évben, illetve további 4936 darab csónakos időszaki területi jegyet (ezek 24 és 72 órás, valamint 10 napos jegyek).

A társaság becslése szerint csaknem ötezer csónak lehet a Balatonon, amelyekkel rendszeresen vagy alkalomszerűen horgásznak, ezért az engedélyes csónakkikötőhelyek többszörösére lenne igény.

Németh Zsolt, a Balatonudvari Öböl Csónakos Egyesület elnöke közölte, vitorláskikötőben állhat csónak is, csakhogy ezért olyan árat kérnek, amely megegyezik a vitorláshelyekért kért díjakkal, ami évi több százezer forintos terhet jelentene. Az elnök szerint a jelenlegi, részben nyugdíjas csónakos/horgászközösség túlnyomó része ezt nem tudja megfizetni, és ezért kiszorul a kikötőkből.

Kővári Tibor, a Balatoni Horgászegyesületek Szövetségének (BHSZ) elnökhelyettese a portálnak arról beszélt, hogy a horgászturizmushoz hozzátartozik a Balatonhoz való hozzáférés is, aminek lehetősége nagyon beszűkült, mert a partokat lezárták, a rendszerváltás után a vállalati, szakszervezeti, állami területek magánkézbe kerültek, a horgászokat pedig előbb-utóbb mindenhonnan kiszorították, mivel a vitorlás sokkal nagyobb hasznot hoz, mint egy csónakkikötő.

A BHSZ szerint a Balatonra hat darab 300-400 férőhelyes csónakkikötőre lenne szükség, hasonlókra, mint a Velencei-tónál. A keleti medencében kettő, a nyugati medencében pedig négyre lenne szükség arányosan elhelyezve. Kővári Tibor szerint rendet kelleni tenni már a Balatonon, amihez nagy összefogásra lenne szükség a MOHOSZ, a halgazdálkodás, az önkormányzatok, a Balaton Fejlesztési Tanács és a horgászok között, ebben az esetben lehetne kialakítani a megfelelő mennyiségű csónakkikötőt.

Címlapról ajánljuk

Raklapmáglyák, térdig érő krumpli és zeller – apokaliptikus állapotokat hagytak maguk után a céljukat elérő gazdák Brüsszelben

Nem köt az Európai Unió szabadkereskedelmi megállapodást Dél-Amerikával, ezt a célt a gazdák elérték, de Brüsszel városa nagy árat fizetett ennek kikényszerítéséért, a belga fővárosban megbénult a közlekedés, buszok rekedtek a traktorok közé, csak gyalogosan és kerékpárral lehet közlekedni. A csúcson kiderült, miből gondolja az EU visszafizethetőnek azt a kölcsönt, amelyet most Ukrajnának ad. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×