eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Nyitókép: Budapesti Közlekedési Központ

A bliccelők miatt változtat a jegyérvényesítésnél a BKK

A bliccelés elleni programja következő állomásaként bővíti a jegyérvényesítési lehetőségeket a BKK. Júniustól több lépésben a villamos és HÉV-szerelvények járművezető fülkéin is jegyérvényesítő matricákat helyez ki a közlekedési társaság, hogy mindenkinek lehetősége legyen időben „lecsippantani” a jegyét.

A belső kódmatricák kontrollált kiterjesztése növelheti a jegyérvényesítési hajlandóságot – vonta le a következtetést az ügyfél-visszajelzéseket és az ügyfélelégedettségi kutatások eredményeit elemezve a Budapesti Közlekedési Központ. Így a közlekedési társaság június 13-tól – több lépésben – a villamosokon és HÉV-szerelvényeken is elérhetővé teszi a belső jegyérvényesítési lehetőséget.

A bérleteseket nem érinti, az eseti jegyeseknek könnyebb lesz

A villamosok elején és végén a járművezetői fülke oldalára egy-egy, míg a HÉV-járatokon szerelvényenként kettő, NFC-vel is ellátott kódmatrica kerül ki, így az utastérben is könnyen és gyorsan lehet majd jegyet érvényesíteni. A BKK tervei szerint július végére a teljes felszíni fővárosi járműflottán egységesen elérhető lesz ez a lehetőség – olvasható a társaság közleményében.

Az újonnan kihelyezett kódmatricák a többi matricához hasonlóan használhatók az egylépéses jegyérvényesítéssel (NFC funkció), vagy a jól megszokott kamerás kódbeolvasással is. A társaság továbbra is azt javasolja, hogy az utasok felszálláskor érvényesítsék – az előkészített – digitális jegyüket.

Ezeket a matricákat a villamosokon és HÉV-eken csak az eseti jegyeknél kell használni, hiszen a bérlettel utazóknak pusztán ellenőrzés esetén kell felmutatni a bérletet.

Nincs kifogás blicceléskor

A társaság 2022 nyarán tesztelte a belső jegyérvényesítési lehetőséget: a 4-es és a 6-os villamosok utasterében, minden ajtó belső részén is elhelyezett matricát.

Mint írják, a tesztidőszaban a BKK azt tapasztalta, hogy a belsőajtós elhelyezés visszaélésekre adhat okot, ugyanis többen a jegyellenőrök megjelenésekor érvényesítették csak a mobiljegyüket.

A társaság ugyanakkor továbbra is az ügyfélélmény növelésére, a jegyérvényesítés megkönnyítésére törekszik, ezért felülvizsgálta a belső matricák kihelyezésének módját a villamosok és HÉV-kocsik esetében. Ezeken a szerelvényeken – az autóbuszokhoz és trolibuszokhoz hasonlóan – a vezetőfülke ajtajára kerül a jegyérvényesítésre alkalmas matrica.

A BKK bliccelés elleni programjában rövid időn belül ez a második olyan ügyfélbarát intézkedés, amely a jegyvásárlási és -érvényesítési hajlandóságot kívánja növelni. Május 12-én egy teljes napon át csak ellenőriztek, de nem pótdíjaztak a társaság jegyellenőrei. Az akcióval arra kívánta felhívni a figyelmet a BKK, hogy közös érdekünk és a közlekedési kultúra része az, hogy mindenki fizessen a közösségi közlekedésért – teszik hozzá.

A digitális jegyek a könnyű hozzáférhetőség és a bővülő érvényesítési lehetőségek miatt általában is csökkentik a bliccelési hajlandóságot, valamint a bliccelés társadalmi elfogadottságát, a BKK bliccelés elleni programja pedig ezt a folyamatot kívánja támogatni.

Egyre nő a digitális bérletek és jegyek száma

A Budapesti Közlekedési Központ BudapestGO alkalmazásának népszerűsége egyre nő, a társaság fejlesztéseinek köszönhetően a jegy- és bérletértékesítésből származó bevételek már mintegy 26 százalékát a digitális jegyek és bérletek adják. A felnőttbérletek közel 40 százalékát, a diákbérleteknek pedig a közel 50 százalékát használják okostelefonjukon az utasok.

A bérletek mellett a BKK ügyfelei körében szintén népszerű az új digitális termék, a BudapestGO-ban nemrég bevezetett 10 darabos gyűjtőjegy is: az első hónapban több mint 30 ezer tömböt adott el digitális formában a BKK, összesen pedig már szinte minden ötödik gyűjtőjegyet mobilon vásároltak ez alatt az idő alatt – közölték.

A BKK célja az applikációval, hogy a jövőben további kényelmi funkciókkal és bővülő digitális szolgáltatásokkal még könnyebbé tegye a fővárosban közlekedők életét, növelje a fenntartható digitális jegyek részarányát a jegy- és bérletvásárlásban – zárul a társaság közleménye.

Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×