eur:
410.9
usd:
392.19
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Pixabay

Megint leállt a közlekedés az elhíresült győri vasúti fővonalon

Megsérült a felsővezeték Szárligeten, ezért átmenetileg nem volt vonatforgalom.

Kár keletkezett a felsővezetékben a Komárom-Esztergom vármegyei Szárligeten, ezért kedd kora délutántól a hiba elhárításáig, 30-60 percig nem közlekedtek a vonatok az ottani állomáson – tájékoztatott Facebook-oldalán a Mávinform.

Az illetékesek 14 órára megjavították a felsővezetéket, így ismét a felújítás alatt érvényes rend szerint közlekedhetnek a vonatok.

A Győrből 12:38-kor Szárliget felé indított vonat csak Tatabányáig, a Szárligetről 14:07-kor Győrbe induló vonat pedig csak Tatabányától közlekedett. A kimaradó szakaszon pótlóbuszok jártak. Az érintett nemzetközi vonatok a fennakadás végéig várakozásra kényszerültek és a menetidejük is meghosszabbodott.

A Mávinform azt is közölte, hogy a Liszt Ferenc EuroCity (EC 145) 70 perces késéssel érkezett a határállomásra, emiatt csak Budapest–Kelenföldig közlekedett. Utasai az M4-es metróval juthattak el a Keleti pályaudvarra.

A szerelvényforduló miatt a Keleti pályaudvarról 16:40-kor induló Semmelweis EuroCity (EC 148) Kelenföldig FLIRT motorvonatként közlekedik. Kelenföldön át kell szállni az eredeti szerelvénybe.

Az Infostart is beszámolt róla, hogy a MÁV vezetése augusztusban arra kérte Lázár Jánost, szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására. „Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot” – így reagált az építési és közlekedési miniszter a Szabad Európának nyilatkozva a felszólításra.

Ezután a hegyeshalmi fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV FKG–vel a felújítás műszaki tartalmának pontosításával kapcsolatban. A MÁV akkor közölte: a vonalszakaszon bevezetett 100 km/órás sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, de a vonatok menetideje pár perccel növekedhet.

Mint az Infostart is megírta, Lázár János az M49-es gyorsforgalmi út fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatón elmondta, az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő. Akkor megerősítette, azonnali lépés híján a vonal lezárására is sor kerülhet, ami beláthatatlan következményekkel járna mind a személy-, mind a teherszállításra nézve. Átmeneti intézkedésként 120-ról 100-ra csökkentették a maximális sebességet, a karbantartás pedig 3-4 hónap alatt lezárulhat, ha ez nem történne meg, hónapokon belül 40-re kellene lassítani.

Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×