eur:
409.4
usd:
374.68
bux:
74343.85
2024. november 5. kedd Imre
Nyitókép: Pixabay

Megint leállt a közlekedés az elhíresült győri vasúti fővonalon

Megsérült a felsővezeték Szárligeten, ezért átmenetileg nem volt vonatforgalom.

Kár keletkezett a felsővezetékben a Komárom-Esztergom vármegyei Szárligeten, ezért kedd kora délutántól a hiba elhárításáig, 30-60 percig nem közlekedtek a vonatok az ottani állomáson – tájékoztatott Facebook-oldalán a Mávinform.

Az illetékesek 14 órára megjavították a felsővezetéket, így ismét a felújítás alatt érvényes rend szerint közlekedhetnek a vonatok.

A Győrből 12:38-kor Szárliget felé indított vonat csak Tatabányáig, a Szárligetről 14:07-kor Győrbe induló vonat pedig csak Tatabányától közlekedett. A kimaradó szakaszon pótlóbuszok jártak. Az érintett nemzetközi vonatok a fennakadás végéig várakozásra kényszerültek és a menetidejük is meghosszabbodott.

A Mávinform azt is közölte, hogy a Liszt Ferenc EuroCity (EC 145) 70 perces késéssel érkezett a határállomásra, emiatt csak Budapest–Kelenföldig közlekedett. Utasai az M4-es metróval juthattak el a Keleti pályaudvarra.

A szerelvényforduló miatt a Keleti pályaudvarról 16:40-kor induló Semmelweis EuroCity (EC 148) Kelenföldig FLIRT motorvonatként közlekedik. Kelenföldön át kell szállni az eredeti szerelvénybe.

Az Infostart is beszámolt róla, hogy a MÁV vezetése augusztusban arra kérte Lázár Jánost, szerezzen forrást a pénzügyminisztertől az 1-es vasúti főút helyreállítására. „Aki egy nyolcszázmilliárd forintos kasszában nem talál meg 32 milliárd forintot most, amivel majd később elszámolunk, az tegye le a lantot” – így reagált az építési és közlekedési miniszter a Szabad Európának nyilatkozva a felszólításra.

Ezután a hegyeshalmi fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszán a vasúttársaság szakemberei helyszíni bejárást tartottak a kivitelezést végző MÁV FKG–vel a felújítás műszaki tartalmának pontosításával kapcsolatban. A MÁV akkor közölte: a vonalszakaszon bevezetett 100 km/órás sebességkorlátozás mellett a vasúti pálya továbbra is biztonságosan járható, de a vonatok menetideje pár perccel növekedhet.

Mint az Infostart is megírta, Lázár János az M49-es gyorsforgalmi út fejlesztéséről tartott sajtótájékoztatón elmondta, az 1-es fővonalon, vagyis a Bécsbe tartó, Budapest–Győr–Hegyeshalom vonalon súlyos műszaki probléma állt elő. Akkor megerősítette, azonnali lépés híján a vonal lezárására is sor kerülhet, ami beláthatatlan következményekkel járna mind a személy-, mind a teherszállításra nézve. Átmeneti intézkedésként 120-ról 100-ra csökkentették a maximális sebességet, a karbantartás pedig 3-4 hónap alatt lezárulhat, ha ez nem történne meg, hónapokon belül 40-re kellene lassítani.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.06. szerda, 18:00
Csizmazia Gábor
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Eötvös József Kutatóközpont Amerika Kutatóintézetének tudományos munkatársa
Amerikai elnökválasztás 2024: ma eldől Trump és Harris küzdelme, de egyre több a probléma

Amerikai elnökválasztás 2024: ma eldől Trump és Harris küzdelme, de egyre több a probléma

A mai nappal pont kerül a számtalan váratlan fordulatot hozó 2024-es amerikai választási kampány végére, és eldől, hogy az Egyesült Államok következő elnökét Donald Trumpnak vagy Kamala Harrisnek fogják hívni. A küzdelem rendkívül szorosnak ígérkezik: a billegő államokban és az országos pollokban is fej-fej mellett vannak a jelöltek. Az első, Dixville Notchból érkező eredmény döntetlen is lett. Ideális esetben holnap reggelre lehet már látni, ki lesz a következő elnök, de nem teljesen kizárható, hogy ismét kell néhány napot várnunk. Közben a választás folyamatát vihar, áradás, technikai problémák és bombafenyegetések hátráltatják. A legfrissebb fejleményekről és választási eredményekről szóló percről-percre tudósításunkat alább követhetik.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×