eur:
411.24
usd:
392.65
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: MÁV

Ez nem a MÁV napja - lángoló mozdony, meghibásodott IC, sínre dőlt fa

Vasúti meghibásodások és kigyulladt mozdony - ez a nap eddig mérlege a vasúttársaság számára.

"Fékezett a vonat, majd megállt a Köki után, a gyógyszergyár előtt. Határozott, de szokásos fékezés, aztán pár perc múlva éreztünk egy fura szagot, és az emberek elkezdtek jönni-menni, keresték a kalauzt, hátha ő tud mondani valamit. Aztán kinéztünk a vonat ablakán, és láttuk, hogy füstöl az eleje" – írta a Telexnek Andrea, aki szerdán reggel a Lajosmizséről Nyugati pályaudvarra tartó S21-es vonaton utazott.

Később kiderült: a járat Csörgő becenevű dízelmozdonya kigyulladt a Zugló és Kőbánya-Kispest közötti vasútvonalon, a Vaspálya utca környékén.

Az esetről a Magyar Tudományos Akadémia korábbi elnöke, Pálinkás József is írt Facebook oldalán. "A MÁV ma reggel Budapestről Debrecen felé araszoló »InterCity« vonatból is eléggé riasztó látvány, a Kőbánya-Kispest és Zugló között a szomszédos vágányon égő mozdony a sínek mellett várakozó utasokkal" – írta. Pálinkás József még megjegyezte: "Vitézy Dávidnak alighanem igaza van."

A Mávinform közlése szerint "A Lajosmizséről a Nyugati pályaudvarra tartó, Kőbánya-Kispestről 7:25-kor továbbindult S21-es vonat mozdonya kigyulladt, egy vágányon akadályozva a forgalmat Zugló és Kőbánya-Kispest között. Az oltás idejére mindkét vágányon szünetel a forgalom."

A mozdony kigyulladására Vitézy Dávid is reagált Facebook oldalán. Egyebek mellett azt írta:

"Ez az egy eset önmagában is jól illusztrálja, miért elkerülhetetlen a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia megvalósítása és ennek részeként a lajosmizsei vasútvonal villamosítása és miért baj ezeknek a fejlesztések az elhúzódása. Pont ez ellen a beruházás ellen állt ki nemrég sajnos a XVIII. kerület és Gyál polgármestere is (mondván, száműzni kéne a településeken kívülre a vonalat, az utasoktól távol…), no meg az állami beruházások halasztásának is áldozata lett."

Majd még hozzá tette:

"...a MÁV működési kultúrája és a saját utasaihoz való viszonya egyáltalán nincs rendben, ennél többre kell, hogy képesek legyünk Magyarországon. És ez nem is mind pénzkérdés - a villamosítás, a mozdonyok cseréje nyilván az, de a korrekt tájékoztatás megszervezése például a MÁV költségvetéséhez képest biztosan nem tétel."

A MÁV-nak és az utasoknak is kétségetelnül rossz napja lehetett. A vasúttársaság honlapja szerint:

  • a kora délutáni Békés IC meghibásodott Mezőtúron,
  • a Mezőhegyesről Újszegedre tartó délelőtti vonat meghibásodott,
  • Őrtilosnál fa dőlt a felsővezetékre, de a forgalom némi kimaradást követően azóta helyre állt.
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. november 22. 04:15
×
×
×
×