eur:
398.08
usd:
367.83
bux:
89971.53
2025. március 21. péntek Benedek
Nyitókép: Facebook/ BKK - Budapesti Közlekedési Központ

A BKV az utasokra mutogat a M3-as metró meghibásodott liftjei miatt

A cég szerint természetes, hogy felléphetnek zavarok és utánállítási feladatok a 67 hónap alatt felújított M3-as metró vonalán, a hibák döntő többségét pedig az utazóközönség nem megfelelő utazási kultúrája okozza.

A 2023 nap alatt, 225 milliárd forintból felújított M3-as metró vonalán nem működnek a liftek az utazók jelzései szerint. A vg.hu kérdésére a BKV Zrt. azt írta,

nincs ebben semmi meglepő, és egyébként is többnyire az utasok tehetnek róla.

A BKV az újonnan átadott liftek üzemelésével kapcsolatban leszögezte: a leggondosabb tesztelési, ellenőrzési, átvételi munkákat követően is felléphetnek még kisebb zavarok, utánállítási feladatok. A BKV Zrt. karbantartó személyzete ilyenkor azonnal megteszi a szükséges intézkedéseket az esetleges hibák elhárítására, amik az esetek döntő többségében az utazóközönség nem megfelelő utazási kultúrájából adódnak. A cég megjegyezte,

mivel a felvonók még a garanciális időszakban vannak, a garanciális jellegű hibák kijavítása a felújítást végző vállalkozó érdekkörébe tartozik.

Arra a kérdésre, miszerint eddig hány alkalommal és milyen hosszú ideig nem használhatták az utasok a lifteket, annyit írtak, hogy „a hibajavítás a legtöbb esetben jellemzően perceket vesz igénybe, de előfordulhat hosszabb időtartamú javítás is a hiba jellegéből adódóan”.

Liftek az M3-as metróban

Az M3-as metróvonal rekonstrukciójával párhuzamosan mind a húsz megállót akadálymentesítették a peronszint irányába. A belvárosi szakasz hét mélyállomásából hatnál ezt úgynevezett ferdeliftek beépítésével érte el a BKV, egyedül a Deák téri kapott függőleges liftet. A ferdeliftek stockholmi mintára épültek meg a kék metró vonalán, ezek a szerkezetek afféle föld alatti budavári siklók, amelyek a mozgólépcsők mellett futnak.

Csakhogy az új felvonók úgy fértek el a lejtaknákban, hogy az ott működő mozgólépcsőket átrendezték, vagy a lépcsőkocsik méretét, vagy a mozgólépcsők számát csökkentették, így körülbelül 36 százalékkal lett kevesebb azok átlagos szállítási kapacitása.

Az akadálymentesítés mellett a metró klimatizilása is technikai kihívást jelent, ám rossz hír az utasoknak, hogy bár négy éve ígérik, idén nyáron sem lesz kellemes a hőmérséklet az M3-as metrón. A BKV azt közölte a portállal, hogy áll a közbeszerzés, amit az M3-as metró szerelvényeinek klimatizálására írtak ki. Azt is elárulták, hogy a vizsgálatok alapján technikailag megvalósítható a légkondicionáló berendezések felszerelése.


VIDEÓAJÁNLÓ
Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán: példátlan sebességgel zajlik a stratégia- és jogszabályalkotás az EU-ban

Gálik Zoltán: példátlan sebességgel zajlik a stratégia- és jogszabályalkotás az EU-ban

Igaz ugyan, hogy a mostani, sűrűsödő EU-csúcsokon sok éve asztalon lévő problémák, kérdések végére kell járni, de a folyamatot a Corvinus Egyetem docense szerint egyértelműen gyorsítja, hogy Washington jelzi, nem igazán érdekelt az eddig érvényes nemzetközi együttműködésben. A fontos döntéseknek még nincs vége, és hamarosan újabb témák kerülnek terítékre.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.24. hétfő, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×