A 2023 nap alatt, 225 milliárd forintból felújított M3-as metró vonalán nem működnek a liftek az utazók jelzései szerint. A vg.hu kérdésére a BKV Zrt. azt írta,
nincs ebben semmi meglepő, és egyébként is többnyire az utasok tehetnek róla.
A BKV az újonnan átadott liftek üzemelésével kapcsolatban leszögezte: a leggondosabb tesztelési, ellenőrzési, átvételi munkákat követően is felléphetnek még kisebb zavarok, utánállítási feladatok. A BKV Zrt. karbantartó személyzete ilyenkor azonnal megteszi a szükséges intézkedéseket az esetleges hibák elhárítására, amik az esetek döntő többségében az utazóközönség nem megfelelő utazási kultúrájából adódnak. A cég megjegyezte,
mivel a felvonók még a garanciális időszakban vannak, a garanciális jellegű hibák kijavítása a felújítást végző vállalkozó érdekkörébe tartozik.
Arra a kérdésre, miszerint eddig hány alkalommal és milyen hosszú ideig nem használhatták az utasok a lifteket, annyit írtak, hogy „a hibajavítás a legtöbb esetben jellemzően perceket vesz igénybe, de előfordulhat hosszabb időtartamú javítás is a hiba jellegéből adódóan”.
Liftek az M3-as metróban
Az M3-as metróvonal rekonstrukciójával párhuzamosan mind a húsz megállót akadálymentesítették a peronszint irányába. A belvárosi szakasz hét mélyállomásából hatnál ezt úgynevezett ferdeliftek beépítésével érte el a BKV, egyedül a Deák téri kapott függőleges liftet. A ferdeliftek stockholmi mintára épültek meg a kék metró vonalán, ezek a szerkezetek afféle föld alatti budavári siklók, amelyek a mozgólépcsők mellett futnak.
Csakhogy az új felvonók úgy fértek el a lejtaknákban, hogy az ott működő mozgólépcsőket átrendezték, vagy a lépcsőkocsik méretét, vagy a mozgólépcsők számát csökkentették, így körülbelül 36 százalékkal lett kevesebb azok átlagos szállítási kapacitása.
Az akadálymentesítés mellett a metró klimatizilása is technikai kihívást jelent, ám rossz hír az utasoknak, hogy bár négy éve ígérik, idén nyáron sem lesz kellemes a hőmérséklet az M3-as metrón. A BKV azt közölte a portállal, hogy áll a közbeszerzés, amit az M3-as metró szerelvényeinek klimatizálására írtak ki. Azt is elárulták, hogy a vizsgálatok alapján technikailag megvalósítható a légkondicionáló berendezések felszerelése.