Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 6. szombat Miklós
Nyitókép: Facebook/ BKK - Budapesti Közlekedési Központ

A BKV az utasokra mutogat a M3-as metró meghibásodott liftjei miatt

A cég szerint természetes, hogy felléphetnek zavarok és utánállítási feladatok a 67 hónap alatt felújított M3-as metró vonalán, a hibák döntő többségét pedig az utazóközönség nem megfelelő utazási kultúrája okozza.

A 2023 nap alatt, 225 milliárd forintból felújított M3-as metró vonalán nem működnek a liftek az utazók jelzései szerint. A vg.hu kérdésére a BKV Zrt. azt írta,

nincs ebben semmi meglepő, és egyébként is többnyire az utasok tehetnek róla.

A BKV az újonnan átadott liftek üzemelésével kapcsolatban leszögezte: a leggondosabb tesztelési, ellenőrzési, átvételi munkákat követően is felléphetnek még kisebb zavarok, utánállítási feladatok. A BKV Zrt. karbantartó személyzete ilyenkor azonnal megteszi a szükséges intézkedéseket az esetleges hibák elhárítására, amik az esetek döntő többségében az utazóközönség nem megfelelő utazási kultúrájából adódnak. A cég megjegyezte,

mivel a felvonók még a garanciális időszakban vannak, a garanciális jellegű hibák kijavítása a felújítást végző vállalkozó érdekkörébe tartozik.

Arra a kérdésre, miszerint eddig hány alkalommal és milyen hosszú ideig nem használhatták az utasok a lifteket, annyit írtak, hogy „a hibajavítás a legtöbb esetben jellemzően perceket vesz igénybe, de előfordulhat hosszabb időtartamú javítás is a hiba jellegéből adódóan”.

Liftek az M3-as metróban

Az M3-as metróvonal rekonstrukciójával párhuzamosan mind a húsz megállót akadálymentesítették a peronszint irányába. A belvárosi szakasz hét mélyállomásából hatnál ezt úgynevezett ferdeliftek beépítésével érte el a BKV, egyedül a Deák téri kapott függőleges liftet. A ferdeliftek stockholmi mintára épültek meg a kék metró vonalán, ezek a szerkezetek afféle föld alatti budavári siklók, amelyek a mozgólépcsők mellett futnak.

Csakhogy az új felvonók úgy fértek el a lejtaknákban, hogy az ott működő mozgólépcsőket átrendezték, vagy a lépcsőkocsik méretét, vagy a mozgólépcsők számát csökkentették, így körülbelül 36 százalékkal lett kevesebb azok átlagos szállítási kapacitása.

Az akadálymentesítés mellett a metró klimatizilása is technikai kihívást jelent, ám rossz hír az utasoknak, hogy bár négy éve ígérik, idén nyáron sem lesz kellemes a hőmérséklet az M3-as metrón. A BKV azt közölte a portállal, hogy áll a közbeszerzés, amit az M3-as metró szerelvényeinek klimatizálására írtak ki. Azt is elárulták, hogy a vizsgálatok alapján technikailag megvalósítható a légkondicionáló berendezések felszerelése.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

Műfenyő vagy igazi? Látványos népítélet született az örökzöld vitában

A karácsony közeledtével egyre aktuálisabbá válik a kérdés, hogy milyen karácsonyfát érdemes választani. Az elmúlt években egyre szélesedő választék az élő fenyők és műfenyők piacán azt is magával vonja, hogy egyre többen szeretnék megtudni, melyik típus mellett, milyen érvek szólnak. Az ünnep egyik legnagyobb döntéshelyzetének számító karácsonyfa választása mára az interneten is sokakat foglalkoztat, ezért a Google Trends adatai alapján megnéztük, hogy milyen trendek figyelhetőek meg az internetes keresések terén az idei karácsony előtt, hazánkban és világszerte.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 6. 08:18
×
×
×
×