Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
Kikötött hatalmas szállodahajók a Duna budai oldalán. MTVA/Bizományosi: Nagy Zoltán  *************************** Kedves Felhasználó!
Nyitókép: MTVA/Bizományosi: Nagy Zoltán

Ismét életveszélyes fordulókat hajtanak végre a szállodahajók a Margit hídnál

A rendőrség is tud a szabálytalanságokról, de a bírságnak nincs nagy visszatartó ereje.

Bár a Hableány-baleset után új hajózási szabályokat vezettek be a budapesti Duna-szakaszon, ennek ellenére az esti órákban a szállodahajók sétahajóként közlekednek a Dunán, és a Margit hídnál, ahol a katasztrófa történt, fordulnak meg, miközben az tilos – írja az rtl.hu.

Miután 2019 májusában a Viking Sigyn szállodahajó letarolta a Hableány sétahajót a Margit híd közelében, többször szigorították a hajózási szabályokat. Először jobbra tartási kötelezettséget írtak elő, illetve meghatározták, hogy a Margit-sziget esetében hegymenetben a bal partot, lefelé pedig a jobb partot kell használni. Később több korlátozást bevezettek a 80 méternél nagyobb hajókra. Többek között meghatározták, hogy menetiránytól függően milyen irányban fordulhatnak meg, a szárnyashajók kivételével megtiltották a fordulást az összes hajónak az Erzsébet híd és a Szabadság híd közötti szakaszon, de ami a cikkünk szempontjából a legfontosabb:

a 80 méternél nagyobb hajóknak megtiltották a megfordulást a Rákóczi híd és az Árpád híd közötti szakaszon este 18 és 24 óra között,

ezzel védve a kisebb sétahajókat.

A portál információi szerint ezt a szabályt nem tartják be a szállodahajók. A vízi rendőrök több alkalommal is intézkedtek a szabálysértés miatt. Ilyen esetben helyszíni bírságot szabtak ki, vagy szabálysértési eljárást kezdeményeztek. A helyszíni bírság 5-50 ezer forintig, a pénzbírság 5-150 ezer forint között volt – közölte a rendőrség. A 80 méternél hosszabb hajók elektronikus hajóhelyzet-meghatározó és adatközlő készülékkel rendelkeznek, így az őrsön elhelyezett munkaállomáson is ellenőrzik a szabályok betartását.

Azt egyébként semmi nem tiltja, hogy a szállodahajók sétahajóként is „üzemeljenek”, csupán a szabályokat kellene betartaniuk. Az is tény azonban, hogy Budapest turizmusában a szállodahajókkal érkező látogatók meghatározó szerepet töltenek be.

A fővárosi önkormányzat szerint a Dunán a legtöbb kikötés Bécsben történik, de népszerű város Budapest is: egy turisztikai szempontból átlagosnak tekinthető évben hozzávetőlegesen 3200-3500 kikötéssel és közel 420-450 ezer utassal.

A szállodahajók tevékenységével panaszok jellemzően két szempontból merülnek fel. Egyrészt településképi és városhasználati szempontból érkezik visszajelzés arról, hogy a szállodahajók egy része kitakarja a dunai panorámát és akadályozzák a lakosság lejutását a vízhez, másrészt a lakosok a zajra és a forgalmi terhelésre is panaszkodnak.

Képünk illusztráció.

Címlapról ajánljuk

Na szia mentő! - már gyerekdal is készült

Újabb fejezetéhez érkezett az országos figyelmet kapó életmentés története: személyesen találkozott a „Na szia mentő!” mondatáról ismertté vált kisfiú és a segélyhívást fogadó mentésirányító. Az eset hatására az Országos Mentőszolgálat új oktatási kampányt indít óvodásoknak.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Floridában folynak a tárgyalások az oroszokkal – Háborús híreink vasárnap

Floridában folynak a tárgyalások az oroszokkal – Háborús híreink vasárnap

Kétnapos tárgyalássorozat kezdődött szombaton a floridai Miami városában az Egyesült Államok és Oroszország között. Kirill Dmitrijev, Vlagyimir Putyin orosz elnök különmegbízottja konstruktívnak nevezte az eddigi megbeszéléseket, amelyek vasárnap is folytatódnak. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök elmondta, Washington új, háromoldalú tárgyalási formulát javasolt az ukrán és orosz tárgyalópartnereknek Miamiban, amelyben az európai országok is részt vehetnének. Cikkünk folyamatosan frissül az ukrajnai háború és a békeerőfeszítések eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×