eur:
394.85
usd:
356.49
bux:
73003.59
2024. szeptember 14. szombat Roxána, Szeréna
Nyitókép: Budapest Airport

Akár az év végére megveheti a kormány a Budapest Airportot

Társbefektetőt keres a kormány - friss hírek a tárgyalásokat vezető Nagy Mártontól.

Magyarország kormánya aktívan keres "baráti" társbefektetőt a Budapest Airport megvásárlására és üzemeltetésére - közölte Nagy Márton gazdaságfejlesztési miniszter egy háttérbeszélgetésen. A Portfolio azt írta, a kormány többségi részesedést szeretne a repülőtérben, de nyitott a tárgyalásokra. Több repülőtér-üzemeltetővel, köztük egy katari szereplővel is folynak a tárgyalások, és a potenciális felvásárlás várhatóan 2023 végéig lezárul.

A miniszter a Világgazdaságnak cáfolta azokat a híreszteléseket, miszerint ki akarnák szorítani itthon a külföldi cégeket. Mint mondta, a német cégek jól érzik magukat Magyarországon.

  • Mint ismert, 2010 óta az Orbán-kormányok szem előtt tartják a "stratégiai" ágazatokban a nemzeti tulajdon növelését. Ilyen az energetika, a bankszektor, a távközlés, sőt a média is. A Budapest Airport megvásárlása is régi terv.
  • 2021-ben egy nem kötelező érvényű ajánlatot nyújtottak be kormányzati részvétellel, de ezt később felfüggesztették.
  • 2023 februárjában kezdődött ismét "mozgás" az ügyben azzal, hogy Nagy Mártont nevezték ki a felvásárlással kapcsolatos tárgyalások vezetőjévé.
  • Orbán Viktor májusban Katarban beszélt arról, hogy aktívan tárgyalnak az öbölországban a repülőtér megvásárlásában való partnerségről.

Két év rekordveszteség után tavaly a Budapest Airport 277,7 millió euró nettó árbevétel mellett 76,6 millió euró nyereséggel zárta az évet, így a Covid időszaka alatt felgyűlt 198 millió eurós veszteség 121 millió euróra csökkent. A részvényesek számára osztalék-kifizetés nem történik. A vállalat a tavalyi évben visszaépítette a koronavírus-járvány előtti utasforgalom 75 százalékát, a légi áruszállítás terén pedig évi 194 ezer tonnás árumennyiséggel rekordot döntött.

A Budapest Airport legnagyobb, 55,44%-os részesedéssel rendelkező részvényese az AviAlliance GmbH (korábban Hochtief AirPort GmbH), amely a kanadai Public Sector Pension Investment Board (PSP Investments) tulajdonában van.

Címlapról ajánljuk
A hatalmi versengés színtere lett a mélytengeri bányászat, felforgathatja a világot

A hatalmi versengés színtere lett a mélytengeri bányászat, felforgathatja a világot

Ahogy a világban terjednek a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni hivatott zöld technológiák, az előállításukhoz szükséges kritikus fontosságú ásványok iránti igény is nő. Bányászatuk egyre drágább, lelőhelyeik pedig néhány országban koncentrálódnak, ami kockázatot jelent a globális ellátás szempontjából. Sokak szerint a megoldás a tengerek mélyén keresendő, a világ óceánjainak és tengereinek fenekén ugyanis nagy mennyiségben találhatók kritikus ásványok. A formálódó mélytengeri bányászat ezen ásványkincsek kiaknázását célozza, azonban e tevékenység megítélése – noha még el sem kezdődött – rendkívül ellentmondásos.

Romániában már több halálos áldozata van az esőzéseknek

Az ítéletidő Galac megye 19 települését érintette.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.09.16. hétfő, 18:00
Toroczkai László
a Mi Hazánk elnöke, parlamenti frakcióvezetője
Lesújtó képet festettek a magyar oktatási rendszerről

Lesújtó képet festettek a magyar oktatási rendszerről

Az OECD friss "Education at a Glance" jelentése részletes áttekintést nyújt a tagországok oktatási rendszereiről. A jelentés szerint Magyarországon a középfokú végzettség nélküli felnőttek jelentős hátrányban vannak a munkaerőpiacon. Ráadásul akiknek a szülei nem rendelkeznek középfokú végzettséggel, nagyon kis eséllyel szereznek diplomát. A jelentés rávilágít, hogy az oktatási rendszer finanszírozása Magyarországon alacsonyabb szinten áll az OECD átlagához képest. Megállapítják, hogy itthon – csakúgy mint sok más országban – komoly pedagógushiány van.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×