INFORÁDIÓ
2022. szeptember 28. szerda
Vencel

békéltető testület

bkik

posta

távközlés

közüzemi szolgáltatások

Egy férfi csomagot vesz ki a Magyar Posta csomagautomatájából egy Váci úti bevásárlóközpontnál Budapesten 2014. július 31-én. Az automata csomagok átvételére használható jelenleg, később küldésre is. Egy-egy automata 76 rekesszel rendelkezik, három méretben. A posta július végén 9 új automatát állított üzembe az egyik áruházlánc üzleteinél, így már országszerte 35 működik.

Több szolgáltatással is meggyűlt az emberek baja, sorra mentek a békéltető testülethez

Infostart / MTI

A Budapesti Békéltető Testület elé az első felében mintegy 2035 ügy érkezett – közölte az alternatív vitarendezési fórumot működtető Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) hétfőn.

Ismertetik, hogy a BBT-hez január 1-jétől június 30-áig mintegy 2035 ügy érkezett, döntés 2051 ügyben született, több mint 2300 ügyfélnek adtak telefonos tanácsot, emellett további több mint 2400 fogyasztót és vállalkozást e-mailben, valamint megközelítően 200 fogyasztót személyesen tájékoztattak.

A BBT összesítése szerint postai szolgáltatásokat érintő ügyek száma a webáruházi házhozszállítások népszerűsége miatt nőtt, főképp az érintésmentes kézbesítés visszaigazoló aláírásának elmaradásai miatt, de jelentős számú probléma adódott a 2021-es külföldi karácsonyi ajándékküldemények vám- és áfakötelezettségéből – írják a közleményben.

A gondot jelentettek a telefonszolgáltatók rendszerátállásai a számlázási rendszerekben, a fogyasztók nem kaptak megfelelő tájékoztatást a számlacsomagok összetételéről, a kedvezményekről, a készülékvásárlásról.

A békéltető testület által kezelt ügyek között a közüzemi szolgáltatások is jelentős arányt tesznek ki. A tapasztalatok szerint

a vállalkozások panaszkezelési eljárása gyakran felületes,

a fogyasztónak komoly gondot okoz a számlakép értelmezése, a fennálló tartozás beazonosítása, főleg az éves elszámolási számlák esetén. Több olyan ügy is a BBT elé került, ahol egy-egy adásvétel során a korábbi tulajdonos közüzemi számlatartozásai terhelték az új tulajdonost annak tudta nélkül. Ezek olyan, többnyire végrehajtásból, örökségből, ügyvéd által ellenjegyzett adásvételből adódó panaszok voltak, ahol csak utólag derült fény a tartozásokra – olvasható a közleményben.

A termékek közül leggyakrabban az általános utcai lábbelik, a bútorokkal és matracok témában fordultak a BBT-hez a fogyasztók.

(Címlapképünk illusztráció.)

Nyitókép: MTI/Marjai János
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018