A fideszes Dunai Mónika képviselő érdeklődött arról az Országgyűlésben, hogy a kormány tervezi-e a KRESZ módosítását az elektromos közlekedési eszközökre vonatkozóan a balesetveszély csökkentése érdekében.
Koncz Zsófia, a Technológiai és Ipari Misztérium parlamenti államtitkár válaszában arról beszélt, nem hagyhatók figyelmen kívül a megjelenő új közlekedési eszközök (például elektromos rollerek – szerk. megj.), ezért a tárca módosító javaslatcsomagot nyújt majd be, amely ezen eszközök mellett a vasúti átjárókat érintő szabályokat is átalakítja majd.
Közlése szerint az intézkedés alapvető célja, hogy minden közlekedő számára megteremtse a biztonságos közlekedés feltételeit.
A Jövő Mobilitása Szövetség nemrégiben arra emlékeztetett, hogy a hatályos jogszabályok alapján az elektromos roller – amelyből becslések szerint nagyságrendileg 50 ezer darab van használatban Magyarországon – továbbra sem kategorizálható, az eszközhöz egyelőre nem dolgoztak ki egységes szabályozást.
2020-ban a Pesti Központi Kerületi Bíróság egy ítéletében kimondta, hogy „amíg az elektromos roller jogszabályi kategorizálása nem történik meg, addig használójával szemben sem a segédmotoros kerékpárra, sem a kerékpárra, sem a gyalogosokra vonatkozó KRESZ-szabályok alkalmazása nem lehetséges.”
Vagyis a feltételrendszer hiányában az elektromos rollerekre hatósági szankciókat sem lehet alkalmazni.
Egyes statisztikák szerint az elektromos rollerek egyébként hasonló mértékben balesetveszélyesek a forgalomban, mint a mopedek és a segédmotoros kerékpárok.