A Dunabogdány és Kisoroszi közötti i kerékpáros Duna-ág híd tervezése előrehaladott fázisba ért: a projekt megkapta az építési engedélyt - írta a Magyar Építők.
A beruházó Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2021 májusában a Speciálterv Építőmérnöki Kft.-t bízta meg a Duna-ág híd és kapcsolódó úthálózat teljes körű tervezési munkáival. A tervezés során a tanulmánytervek újragondolásával kellett optimális javaslatot adni a szentendrei Duna-ág hídjára és a szükséges környezetvédelmi egyeztetések, illetve eljárások lefolytatásával megszerezni az építési engedélyt, majd annak alapján a kiviteli terveket is elkészíteni.
Az érintett településekkel, valamint a környezetvédelmi és vízügyi szakemberekkel történő egyeztetések eredményeként
- a kisoroszi oldalon a Hajós utca nyomvonalán haladó, míg
- a dunabogdányi oldalon a vízmű területének felhasználásával kialakított hídfőbe csatlakozó nyomvonalat
választották ki.
Az út a nyugati oldalon a Duna-parton halad, látványos szakaszát képezve az - Atlanti-óceán francia partjait a Fekete-tenger romániai részével összekötő - EuroVelo 6 kerékpáros útnak. A csatlakozó útszakaszok tervezésénél a meglévő természeti értékek megőrzésére kiemelt figyelmet fordítottak.
Pál Gábor, a híd tervezője elmondta, e hídszerkezet egy ritka csoport tagja a függőhidakon belül. Ellentétben a klasszikus függőhidakkal, amelyeknél a híd főkábelei egy - a híd mögött található lehorgonyzó - tömbbe vannak bekötve,
az önmagába horgonyzott függőhídnál a főkábel a hídpályát alkotó főtartóba van bekötve.
Odafigyeltek arra is, hogy a pilon magasságát minimalizálják, ezzel is növelve a tájba illeszkedést. A pilon magassága így alig haladja meg a környező parti fák vonalát.
A pilonoknál pihenőpontokat alakítanak ki,
hogy a gyönyörű tájat még jobban meg lehessen csodálni.
"E pihenőpontokat ez idáig csak a Speciálterv Tisza-tavi hídjain alkalmazták, a kerékpárosok szerint nagy sikerrel" - monda a tervező.
Jelenleg a híd kiviteli tervei készülnek, melyek befejezésével a tervezési fázis lezárul.