A kiépülő szakasz nemcsak a megyei kerékpárút-hálózatba csatlakozik be, hanem a főútvonalon kijelölt EuroVelo 6 nemzetközi kerékpáros-hálózat része lesz, amely
az Atlanti-óceántól egészen a Fekete-tengerig tart, Magyarországon pedig 420 kilométer hosszan a Duna mentén halad.
A Dunaalmás és Neszmély közötti kerékpárúton biciklizők az útvonal kialakításának köszönhetően felfedezhetik a Duna árterének környezeti szépségeit. A 2022 őszére elkészülő kerékpárútnak azonban nemcsak turisztikai szerepe lesz, hanem sokaknak a munkába és iskolába járást is megkönnyíti majd, hogy biztonságos körülmények között, a gépjármű forgalomtól elválasztva közlekedhetnek – olvasható az nfi.hu-n.
A kerékpárút Dunaalmás és Almásfüzitő közigazgatási határánál indul, majd a 4-es számú Esztergom-Almásfüzitő vasútvonalon halad át, ahol egy új, fénysorompóval biztosított vasúti átjárót építenek ki. A kerékpáros útvonal a 4. sz. vasútvonal meglévő, fénysorompóval biztosított keresztezését követően a vasútvonallal közel párhuzamosan halad, annak Duna felőli oldalán. Tovább haladva keresztezi a 10-es főutat és azzal közel párhuzamosan halad tovább Neszmély irányába.
A nyomvonal keresztezi az 1-es főút és Dunaalmás közti 1129-es számú utat, majd ismét a 10-es főutat és csatlakozik a meglévő helyi közúthoz. Ezen szakasz végén, az ingatlanok kiszolgálásának biztosítása érdekeben vegyesforgalmú (mezőgazdasági-kerékpáros) útként építik ki a szakaszt.
A kerékpárút a neszmélyi szakaszon a Vízimolnár utca meglévő, részben felújítandó burkolatán halad tovább. A Vízimolnár utcából a vasútvonallal alkotott szintbeni vasúti átjáró közelében ágazik el keleti irányba és a vasútvonallal párhuzamosan halad annak Duna felőli oldalán, önálló kerékpárútként, a Neszmélyi Hajóskanzenig. A beruházás során Dunaalmáson az Izsán árok felett egy 5,5 m szabad nyílású, vasbeton szerkezetű, vegyes használatú közúti híd, míg Neszmélyen a Nyáraska-patak felett egy 5 m szabad nyílású, ugyancsak vasbeton szerkezetű kerékpáros híd épül. Az útvonalon egy új vasúti átjáró is létesül.
A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában hazai forrás felhasználásával valósul meg. A kivitelezést a Hazai Építőgép Társulás Zrt. végzi nettó 1,2 milliárd millió forint értékben.