Felgyorsul a Gellért-hegyi sikló megvalósítására létrehozott projektcég megkezdi a tervegyeztetéseket az újonnan megfogalmazott elvárások figyelembevételével. Ha a módosított tervek engedélyezése is sikeresen befejeződik, a beruházás már 2021 őszén elindulhat, az építkezés pedig kevesebb mint másfél év alatt befejeződik, így az utazóközönség akár már 2022 végén használatba veheti a siklót.
A tervek alapján a sikló bejárata a Tabán területén, a Hegyalja út alatti új gyalogosaluljáróból fog nyílni, és az Orom utcáig, mintegy 100 méteres szakaszon a föld alatt fog közlekedni. Innen már egy 3-4 méter magas hídszerkezeten a felszín felett folytatódik, egészen a Citadella sétányhoz csatlakozó, felső állomásig. A felvonó nyomvonalán közlekedő kocsik egyszerre legalább 40 utas szállítására lesznek alkalmasak, kevesebb, mint másfél perces menetidővel, így a sikló óránként mintegy 1000 fő feljuttatását teszi lehetővé a Gellért-hegy tetejére.
A sikló lehetővé téve a városrész közúti forgalmát rendkívül módon terhelő turistabuszok teljes kitiltását a környező utakról. Az idegenforgalmi főszezonban naponta átlagosan 350-400 turistabusz fordul meg a Gellért-hegyen.
A sikló megépítésére már 1904-ben kész tervek voltak, az 1870-ben átadott budavári sikló mintájára, ám az építkezés végül – anyagi okok miatt – nem kezdődött meg. A sikló ötlete az I. kerület 1996-ban kiadott szabályozási tervében jelent meg újra, amit 1999-ben beépítettek a fővárosi szabályozási kerettervbe is.