eur:
413.96
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 23. hétfő Viktória
A nemzetközi forgalomban először közlekedő hazai fejlesztésű, kerékpárszállításra is alkalmas IC+ kocsi a Hamburgba tartó Hungária EC szerelvényében a Nyugati pályaudvaron  2019. december 15-én. A 2019-2020-as vasúti menetrendben a korábbiakhoz képest Budapest és Sátoraljaújhely között 35 perccel, Budapest és Zalaegerszeg között 34 perccel, Győr és a Balaton között közel 30 perccel, a főváros és Szeged között 18 perccel, Budapest és Pécs között 13 perccel gyorsabb eljutást biztosítanak a vonaton utazóknak.
Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán

Újabb részletek a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiáról

A projektnek szentelt honlapon részletes kérdőív és véleményezési lehetőség áll rendelkezésre: el lehet mondani azt is, hogy mit gondol a vasútról és a hévekről, az, aki használja, és az, aki nem.

A budapestvasut2040.hu oldalon elérhető Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia célja egy teljesen átjárható regionális vasúti és hév-hálózat - írta kapcsolódó Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

Eszerint lennének vonatok többek között Újpalotáról a Nyugatiba, a Széll Kálmán térről a repülőtérre, Káposztásmegyerről Kelenföldre, Érdről a Nyugatiba, Dunakesziről Zuglóba, Pécelről Budára. A terv egy teljesen új regionális gyorsvasúti hálózat kiépülését vázolja fel, "ha koncepcionálisan, világos vízió mentén, a legjobb európai példákat követve leszünk képesek fejleszteni a vasúti közlekedést Budapesten és környékén a következő években és évtizedekben" – írta Vitézy, összefoglalva a stratégia főbb célkitűzéseit is, az alábbiak szerint.

Minden vasútvonalon óránként két elővárosi gyors, azaz zónázó, plusz négy elővárosi személyvonat indítása, így a belső agglomerációs gyűrűből és a zónázó és személyvonatok által egyaránt kiszolgált főbb településekről 15 perces járatsűrűség elérése minden irányból, az ehhez szükséges infrastruktúrafejlesztések elvégzése.

Az elővárosi vasútvonalakról több irányba is közvetlen szolgáltatás indítása, körvasúti és fejpályaudvari/alagútba tartó vonatok vegyes közlekedése, fonódó viszonylathálózat kialakítása és az ehhez szükséges infrastruktúra megépítése.

Budapest külső kerületeinek bekapcsolása a vasúti közlekedésbe, sűrűbb szolgáltatással, új megállókkal Káposztásmegyeren, a külső körvasúton, Albertfalván, a XVII. és XVIII. kerületben.

Könnyű és kényelmes átszállási kapcsolatok (P+R, B+R parkolók, buszos ráhordás, kerékpáros megközelíthetőség).

Gyorsabb utazás a korszerűsített vasútvonalakon, a lassújelek megszüntetése a budapesti maghálózaton.

A késések jelentős csökkenése a fejpályaudvarok környezetében ma fennálló kapacitáshiány megszüntetésével.

Korszerű, kényelmes, akadálymentes, tiszta járművek minden vonalon.

Megújuló, akadálymentes, esztétikus vasútállomások és megállók.

Budapest belső területein közvetlen csatlakozás több ponton a metróhálózathoz, a villamos-gerincjáratokhoz.

Tarifareform, hogy az ingázáshoz csak egyetlen bérletre legyen szükség.

A stratégia egyébként kialakítói szerint azt a célt tűzi ki, hogy 2040-ig tartó, átfogó és egymásra épülő, komplex beruházások megvalósítása révén, összességében 80 százalékkal növelje az elővárosi vasútvonalakon utazók számát és ezzel csökkentse a Budapestre terhelődő autóforgalom környezeti, egészségügyi és gazdasági terheit.

Az egyes közlekedési módokon ingázók megoszlása (forrás: budapestvasut2040.hu)
Az egyes közlekedési eszközökkel ingázók megoszlása (forrás: budapestvasut2040.hu)

A társadalmi egyeztetés február eleje óta zajlik, ki lehet tölteni a honlapon egy kérdőívet, valamint március 12-ig lehet elküldeni a stratégiával és a kapcsolódó stratégiai környezeti hatásvizsgálat hivatalos szövegével kapcsolatos véleményeket és javaslatokat a budapestvasut2040@bfk.hu e-mail-címre (kérdéseket nem fogadnak).

A stratégiáról és annak hátteréről részletesen beszélt Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója az InfoRádió Aréna című műsorában, ezt alább meghallgathatják.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Orbán Viktor: a háborút az Európai Unió elveszítette

Miután szombaton évzáró nemzetközi sajtótájékoztatót tartott a miniszterelnök, vasárnap este az M1-nek is interjút adott. Meglátása szerint Brüsszel nagy árat fog fizetni azért, hogy még mindig úgy gondolja, mindent az eddigiek szerint kell tovább csinálni. Ukrajnában és a világban is új realitás van, ehhez kell alkalmazkodni, Magyarország is ezt teszi a gazdasági semlegességgel és a jövő évi költségvetéssel is. "Jobban fogunk élni, de hogy szebben tudunk-e, ez a kérdés" - zárta az interjút.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.23. hétfő, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×