eur:
394.24
usd:
370.19
bux:
65045.06
2024. április 19. péntek Emma
A HungaroControl kényszerhelyzeti központja Budapesten 2020. október 13-án. Frissíti léginavigációs és hangkommunikációs rendszereit, valamint felújítja a 2012-ben átadott irányítóterem berendezéseit a magyar légiforgalmi szolgálat. A projekt első lépéseként a légiforgalmi irányítást átköltöztették a kényszerhelyzeti központba, várhatóan áprilisig innen látják el feladataikat a szakemberek.
Nyitókép: MTI/Koszticsák Szilárd

Félmillió repülőgép tűnt el tavaly a magyar égről

Közel hatvan százalékkal esett vissza a HungaroControl légi navigációs szakemberei által kezelt repülőgépforgalom 2020-ban, a koronavírus-járvány következtében. A jelenleg elérhető optimistább előrejelzések szerint legkorábban három év múlva térhet vissza a hazai légi közlekedés a 2019-es szintre.

Sosem látott visszaesést hozott a koronavírus-járvány a légi közlekedési iparágban. Az elmúlt évben bevezetett korlátozások, valamint az utazási szokások változása miatt a magyar légiforgalmi szolgálat által felügyelt gépmozgások – tehát a hazai és a koszovói átrepülő gépek, a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező, illetve onnan induló járatok, valamint a nem ellenőrzött légtérben közlekedő kisgépek – száma 2020-ban alig haladta meg a 420 ezret. Ezzel pedig jelentősen elmaradt a 2019-es évtől, amikor több mint egymillió repülőgép biztonságos közlekedését szavatolták a magyar irányítók - közölte a HungaroControl.

Magyarország átrepülő forgalma a 2019-es rekordévhez képest tavaly közel 57 százalékkal mérséklődött, ezáltal 430 ezerrel kevesebb gép haladt át hazánk felett.

A Koszovó feletti magas légtér gépmozgásainak éves csökkenése is meghaladta az 55 százalékot – itt 50 ezer járat biztonságos közlekedését segítették a HungaroControl szakemberei. A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér le- és felszálló forgalma pedig ennél is nagyobb mértékben, több mint 61 százalékkal esett vissza. 2020-ban volt olyan nap, amikor a korábbi években tapasztalt háromszáz járat helyett csupán tizenkilenc fordult meg a légikikötőben. A járványhelyzet a kisgépes repülésekre – az úgynevezett nem ellenőrzött légtér forgalmára – hatott a legkevésbé: ott 23 százalékos csökkenést regisztrált a hazai légi navigációs társaság.

Az Eurocontrol legkedvezőbb előrejelzése szerint a légi forgalom legkorábban 2024-re állhat vissza a 2019-es szintre.

Ebben az esetben a HungaroControl az idén a 2019-es gépmozgások 50-60 százalékával számolhat.

A légi közlekedés biztonságának fenntartása a járványhelyzet okozta forgalomcsökkenés ellenére is alapvető fontosságú. A HungaroControl ennek megfelelően a jövőben is mindent megtesz azért, hogy a legmagasabb színvonalon és a legkorszerűbb megoldásokkal garantálja a biztonságos repülést és földet érést.

Címlapról ajánljuk
Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert

Az óvóhelyre kellett menekíteni Kijevben a német gazdasági minisztert

A háború kitörése óta másodszor látogatott Ukrajnába a német gazdasági miniszter. Robert Habeck célja az volt, hogy a kétoldalú gazdasági kapcsolatok megerősítéséről tárgyaljon A vizit alig huszonnégy órás volt, közben ugyanakkor a háború viszontagságait egy kijevi óvóhelyen is tapasztalhatta.

Harry hercegi címe bánhatja, hogy állandó amerikai lakos lett

Harry herceg, III. Károly angol király kisebbik fia hivatalosan is felszámolta kapcsolatait Nagy-Britanniával. Így értékelik a szigetországban a lépését, hogy az Egyesült Államokat jelölte meg állandó lakhelyeként. Felmerült, hogy emiatt elveszítheti hercegi címét.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×