eur:
408.15
usd:
372.47
bux:
81947.9
2025. április 7. hétfő Herman
Vonatok a zalaegerszegi vasútállomáson 2020. január 9-én. Ezen a napon sajtótájékoztatót tartottak a Zalaegerszeget érintő vasúti fejlesztésekről. A tájékoztatón Homolya Róbert, MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója közölte, hogy a menetrendfejlesztés eredményeként 17-34 perccel csökkent Zalaegerszeg és Budapest között a vasúti közlekedés menetideje, a Göcsej Intercity (IC) vonatokkal 3 óra alatt lehet eljutni a zalai megyeszékhelyről a fővárosba.
Nyitókép: MTI/Varga György

Nagy átalakítás a vonatközlekedésben

A közösségi közlekedési hálózaton a járványhelyzet jelentősen visszavetette az utasforgalmat, ezért június 6-tól több vasútvonalon ideiglenes járványügyi menetrend lép életbe, a járatok egy része helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat.

A járványhelyzettel kapcsolatos veszélyhelyzeti intézkedések következtében a MÁV-START belföldi utasforgalma március 15. és május 15. között körülbelül 70 százalékkal maradt el a tavalyi év azonos időszakának teljesítményétől, a nemzetközi forgalom pedig minimálisra csökkent - közölte a cég.

A korlátozások fokozatos feloldása, a védekezés új szakasza lehetővé teszi a vonat- és buszközlekedés újjászervezését. Az ideiglenes járványügyi menetrendek kialakítása során figyelembe veszik az utazóközönség változó igényeit: az országos fővonalakon a vasút biztosít gyorsabb és versenyképesebb eljutást, ehhez igazodva az autóbusz-hálózat térségi ráhordó szerepe növekszik. A vasúti fővonalakon elvégzett vagy jelenleg is zajló, több mint ezermilliárd forintos fejlesztéseknek köszönhetően a párhuzamosan futó távolsági buszjáratok pedig több viszonylaton csökkenthetők, megszüntethetők.

Június 6-tól egyes vonalszakaszokon a járatok egy része helyett pótlóbuszok szállítják az utasokat, bizonyos viszonylatokon pedig a párhuzamos utakon közlekedő helyközi buszjáratokkal lehet majd utazni. Az utasok kiszolgálását az autóbuszok a korábbival megegyező vagy jobb színvonalon biztosítják. Az előírt védőtávolság a buszokon is betartható, hiszen a viszonylatokon közlekedő vonatok átlagos utasforgalma nem éri el a 10 főt, 11 vonal esetében pedig legfeljebb 2 fő. A regionális közlekedésben alkalmazott ideiglenes járványügyi menetrend az összes vasúti utas 4 százalékát érinti.

A vasúttársaság folyamatosan figyelemmel kíséri a pótlóbuszok és a párhuzamos útvonalakon közlekedő helyközi buszjáratok utasforgalmát, szükség esetén a megrendelővel közösen felülvizsgálja a menetrendet, és rugalmasan alakítja a biztosított kapacitásokat.

Az ideiglenes járványügyi menetrendek bevezetése lehetőséget teremt arra, hogy a felszabaduló vasúti jármű és állományi kapacitásokat a MÁV a fővonali közlekedésre csoportosítsa át. A regionális közösségi közlekedés egységes menetrendjének kialakítása mellett a későbbiekben bevezethető az egységes és átjárható jegyértékesítési rendszer is.

A járványügyi menetrendi változásokkal érintett vasútvonalak:

Június 6-tól naponta egy vonatpár közlekedik, a többi járat helyett pótlóbuszok járnak a következő szakaszokon:

  • Nagyatád–Somogyszob (38-as vasútvonal)
  • Villány–Mohács (66-os vasútvonal)
  • Balassagyarmat–Ipolytarnóc (78-as vasútvonal)
  • Vámosgyörk–Gyöngyös (85-ös vasútvonal)
  • Nyékládháza–Tiszaújváros (89-es vasútvonal)
  • Kál-Kápolna–Kisújszállás (102-es vasútvonal)
  • Fehérgyarmat–Zajta (113-as vasútvonal)

Naponta egy vonatpár közlekedik június 6-tól, a többi vonat utasai a vasúttal párhuzamos útvonalon közlekedő helyközi buszjáratokkal utazhatnak:

  • Komárom–Esztergom (4-es vasútvonal)
  • Székesfehérvár–Komárom (5-ös vasútvonal)
  • Székesfehérvár–Sárbogárd (45-ös vasútvonal)
  • Godisa–Komló (47-es vasútvonal)
  • Abaújszántó–Hidasnémeti (98-as vasútvonal)
  • Karcag–Tiszafüred (103-as vasútvonal)
  • Nyíregyháza-Nyírbátor (113-as vasútvonal)
  • Mátészalka–Csenger (114-es vasútvonal)
  • Mezőhegyes–Újszeged (121-es vasútvonal)
  • Mezőhegyes–Battonya (125-ös vasútvonal)
  • Szentes–Orosháza (147-es vasútvonal)

Naponta két vonatpár közlekedik, a többi járat helyett pótlóbuszok járnak a következő szakaszokon június 6-tól:

  • Gyékényes–Barcs (60-as vasútvonal)
  • Mátészalka–Záhony (111-es vasútvonal)
  • Nyíregyháza–Vásárosnamény (116-os vasútvonal)
  • Szarvas–Mezőhegyes (125-ös vasútvonal)
  • Szeghalom–Gyoma (127-es vasútvonal)
  • Szeghalom–Püspökladány (128-as vasútvonal)
  • Kötegyán–Szeghalom (128-as vasútvonal)
  • Szentes–Hódmezővásárhely (130-as vasútvonal)
  • Lakitelek–Szolnok (145-ös vasútvonal)
  • Kiskunfélegyháza–Szentes (147-es vasútvonal)

Szombathely–Nagykanizsa között három vonatpár esetében másik szerelvénybe kell átszállni Zalaszentiván állomáson (17-es vasútvonal).

Zalaegerszeg–Bajánsenye között valamennyi személyvonat helyett pótlóbuszok közlekednek (25-ös vasútvonal).

A Kisbárapáti–Tab–Siófok szakaszon egyes vonatok rövidebb útvonalon közlekednek, több járat helyett pótlóbuszok indulnak (35-ös vasútvonal).

Dunaújváros–Rétszilas–Simontornya/Cece között naponta három vonatpár közlekedik, két vonatpár utasait Dunaújváros–Cece–Simontornya között viszik pótlóbuszok (43-as vasútvonal).

Nagyoroszi és Balassagyarmat között négy vonatpár marad, a többi vonat utasainak pótlóbuszon utazhatnak ezen a szakaszon (75-ös vasútvonal).

A Vámosgyörk–Újszász–Szolnok vonalon négy vonat helyett jár pótlóbusz Újszász és Jászapáti között (86-os vasútvonal).

A Debrecen–Tiszalök vonalon négy vonatpár jár naponta, pénteken és szombaton további egy, vasárnap további két vonattal kiegészülve. A többi vonat helyett pótlóbusz közlekedik (109-es vasútvonal).

Lakitelekről–Kunszentmártonba napi egy, ellenkező irányba napi két vonat közlekedik. A vasútvonal Lakitelek–Kiskunfélegyháza szakaszán Lakitelek irányába napi két vonat, Kiskunfélegyháza felé napi három vonat, a szakaszon a többi vonat helyett pótlóbusz közlekedik (146-os vasútvonal).

Címlapról ajánljuk

Európa és Oroszország fegyverkezése: a minőség, a pénz és az idő is különbség

2024-ben mintegy háromszorosát költötték az európai NATO-tagállamok védelmi kiadásokra, mint Oroszország - olvasható az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány összeállításában. Horváth Sebestyén, az alapítvány elemzője kiemelte: azt is érdemes áttekinteni, mekkora különbség van az orosz és az európai fegyverek gyártási költségei között.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.07. hétfő, 18:00
Noszek Péter
a Nestlé Hungária ügyvezető igazgatója
Ursula von der Leyen visszautasíthatatlan ajánlatot tett Trumpnak, utána jöhet a levágott lófej

Ursula von der Leyen visszautasíthatatlan ajánlatot tett Trumpnak, utána jöhet a levágott lófej

Ahogy az Egyesült Államok vámháborúja fokozódik, az EU egyre több eszközt készít elő a válaszlépéshez. Döntő pillanat közeleg: vagy sikerül megállapodni, vagy egy új korszak kezdődik az uniós kereskedelempolitikában. Az Európai Bizottság elsőre teljes vámmentességet ajánlott fel néhány amerikai ipari termékre, ha Donald Trump elnök nem fogadja el az ajánlatot, kemény válaszcsapást mér Brüsszel az Egyesült Államokra.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. április 7. 15:33
×
×
×
×