eur:
392.89
usd:
366.59
bux:
66129.26
2024. április 25. csütörtök Márk
Nyitókép: BKK/Facebook

A kerékpárosklub komoly számokkal érvel a nagykörúti bringasáv mellett

A budapestiek 67 százalékának lehetősége lenne a kerékpárt választani a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettes-szóvivője szerint.

Mint ismert, a kijárási korlátozások okozta forgalomcsökkenés óta gombamód szaporodnak az átmenetileg létesített kerékpársávok Budapesten, elsőként a Bartók Béla utat „fejezték be” a középső szakasszal, majd jött a Tétényi út és az Üllői út átfestése-áttáblázása. Később pedig a Nagykörút is a „sárgaság” sorsára jutott, az Üllői út és a Váci út közötti, 3 kilométeres szakaszon – legalábbis átmenetileg.

A Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese szerint a jelenlegi tesztidőszakban azt vizsgálják, mennyire lesz kihasznált a kerékpársáv, és hogyan alakul az autósforgalom. Halász Áron ugyanakkor úgy véli, ez egy

remek lehetőség, hogy akik eddig ódzkodtak a bringás közlekedéstől, kiszálljanak a kocsiból, és nyeregbe pattanjanak.

Hiszen, emlékeztetett, a Nagykörúton korábban a tükrök között kellett szlalomozni, csúcsforgalomban, parkolóhelyet kereső kocsikat kerülgetve, most viszont sokkal komfortosabb kerékpáros szempontból. És akár munkába, bevásárolni, ügyeket intézni, vagy akár szabadidős közlekedés során is használható. Az viszont a jövő zenéje, hogy mennyire lesz kihasználva.

A szakember, bár egyetért, hogy a Nagykörút az autóforgalom szempontjából a főváros egyik legfrekventáltabb pontja, szerinte mégsem fog különösebb gondot jelenteni a kerékpársáv, hiszen mint mondta, sokszor lehetett már korábban is tapasztani, hogy egy-egy lezárás vagy útszűkület az első napokban dugókat okozott ugyan, a későbbiekben az emberek megszokták, és közlekedési módot vagy útvonalat változtattak. Ez volt tavaly a Margit körút lezárásakor, vagy korábban a Margit híd felújításakor, a budai rakparton a főgyűjtő építésekor. Az majd kiderül, hogy jelen esetben, aki mondjuk a Petőfi híd irányából menne a Keletihez, esetleg az Orczy utat vagy a Hungária körutat választja, esetleg valóban átül biciklire.

A Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese természetesen az ideiglenes kerékpársávokban látja a jövőt, a zöme szerinte „fájdalommentesen” lett kialakítva, illetve régóta tervben is volt. A Bartók Béla úton hétfőn kikerült számlálók pedig olyan számokat mutatnak, mint a kiskörúti kerékpársávon, amelyik köztudottan az egyik legforgalmasabb Budapesten. Halász Áron arra is kitért,

a budapesti felnőttek 67 százaléka számára elérhető a kerékpár a mindennapokban,

amihez viszont nem ártana, hogy vonzó viszonyokat lássanak az utakon, kevesebb autót, vagy több kerékpársávot.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

Okok, amelyek a magasba emelték, aztán a földhöz csapták Szoboszlai Dominik Liverpoolját

A Liverpool – különösen fájó ez a Vörösök híveinek – éppen a városi rivális Everton elleni vereséggel, szerdán szinte minden esélyét elveszítette a győzelemre az Arsenallal és a Manchester Cityvel vívott hármas harcban. Az Ágyúsok előnye három pont négy fordulóval a zárás előtt, ami a jobb gólkülönbség miatt valójában négy. A City két mérkőzéssel kevesebbet játszott náluk, de a vesztett pontokat tekintve az előnye öt pont Szoboszlai Dominik csapatával szemben.

Döntött a kormány: három kérdésben is módosítják az alaptörvényt

Megszűnik az igazságügyi miniszteri ellenjegyzés a kegyelmi ügyekben, viszont kiskorúkat érintő ügyekben nem lehet majd kegyelmet adni – jelentette be a Kormányinfón Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter. Két további kérdésben is módosul az alaptörvény. Május 8-én Budapestre látogat a kínai elnök.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.26. péntek, 18:00
Balczó Barnabás
a Magyar Posta vezérigazgatója
A vártnál gyengébben muzsikált az Airbus

A vártnál gyengébben muzsikált az Airbus

Az Airbus gyengébb első negyedévi pénzügyi teljesítményről számolt be. A cég 577 millió eurós korrigált üzemi eredményt ért el, ami 25 százalékos csökkenést jelent az előző év azonos időszakához képest. Ezzel párhuzamosan a bevétel 12,83 milliárd eurót tett ki. Ez elmarad az elemzők által várt 789 millió eurós működési nyereségtől.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×