eur:
411.29
usd:
393.9
bux:
79578.71
2024. november 22. péntek Cecília
Nyitókép: BKK/Facebook

A kerékpárosklub komoly számokkal érvel a nagykörúti bringasáv mellett

A budapestiek 67 százalékának lehetősége lenne a kerékpárt választani a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettes-szóvivője szerint.

Mint ismert, a kijárási korlátozások okozta forgalomcsökkenés óta gombamód szaporodnak az átmenetileg létesített kerékpársávok Budapesten, elsőként a Bartók Béla utat „fejezték be” a középső szakasszal, majd jött a Tétényi út és az Üllői út átfestése-áttáblázása. Később pedig a Nagykörút is a „sárgaság” sorsára jutott, az Üllői út és a Váci út közötti, 3 kilométeres szakaszon – legalábbis átmenetileg.

A Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese szerint a jelenlegi tesztidőszakban azt vizsgálják, mennyire lesz kihasznált a kerékpársáv, és hogyan alakul az autósforgalom. Halász Áron ugyanakkor úgy véli, ez egy

remek lehetőség, hogy akik eddig ódzkodtak a bringás közlekedéstől, kiszálljanak a kocsiból, és nyeregbe pattanjanak.

Hiszen, emlékeztetett, a Nagykörúton korábban a tükrök között kellett szlalomozni, csúcsforgalomban, parkolóhelyet kereső kocsikat kerülgetve, most viszont sokkal komfortosabb kerékpáros szempontból. És akár munkába, bevásárolni, ügyeket intézni, vagy akár szabadidős közlekedés során is használható. Az viszont a jövő zenéje, hogy mennyire lesz kihasználva.

A szakember, bár egyetért, hogy a Nagykörút az autóforgalom szempontjából a főváros egyik legfrekventáltabb pontja, szerinte mégsem fog különösebb gondot jelenteni a kerékpársáv, hiszen mint mondta, sokszor lehetett már korábban is tapasztani, hogy egy-egy lezárás vagy útszűkület az első napokban dugókat okozott ugyan, a későbbiekben az emberek megszokták, és közlekedési módot vagy útvonalat változtattak. Ez volt tavaly a Margit körút lezárásakor, vagy korábban a Margit híd felújításakor, a budai rakparton a főgyűjtő építésekor. Az majd kiderül, hogy jelen esetben, aki mondjuk a Petőfi híd irányából menne a Keletihez, esetleg az Orczy utat vagy a Hungária körutat választja, esetleg valóban átül biciklire.

A Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese természetesen az ideiglenes kerékpársávokban látja a jövőt, a zöme szerinte „fájdalommentesen” lett kialakítva, illetve régóta tervben is volt. A Bartók Béla úton hétfőn kikerült számlálók pedig olyan számokat mutatnak, mint a kiskörúti kerékpársávon, amelyik köztudottan az egyik legforgalmasabb Budapesten. Halász Áron arra is kitért,

a budapesti felnőttek 67 százaléka számára elérhető a kerékpár a mindennapokban,

amihez viszont nem ártana, hogy vonzó viszonyokat lássanak az utakon, kevesebb autót, vagy több kerékpársávot.

Minden Infostart-cikk a koronavírusról itt olvasható!

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

Orbán Viktor a 3 éves béremelkedési program filozófiai hátterével is előállt

A miniszterelnök pénteki terjedelmes interjújában tett bejelentést a csütörtökön ismertté vált megállapodás hátteréről a munkaadók és a munkavállalók között. Arról is beszélt, hogy a háború két legveszélyesebb hónapja következik. Közölte, meg fogja hívni Magyarországra a Nemzetközi Büntetőbíróság által üldözött Benjamin Netanjahu izraeli miniszterelnököt.

Szép a havazás, csak közlekedni ne kelljen - fotók

A havas táj látványát, a téli hangulatot sokan szeretjük, közlekedni benne annál kevésbé tartozik a kedvenceink közé. Ám ez a két dolog együtt jár, mint azt a szép, de némiképpen ijesztő fotóinkon is látszik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A GDP alternatívájaként egy új, hazai kutatók által kidolgozott mérőszámot mutatott be Áder János

A fejlődés mérésére a GDP-nél pontosabb, a fenntarthatósági szempontokat tükröző mutatóra, módszerre tett javaslatot Áder János a budapesti World Science Forum harmadik napjának nyitó beszédében. A volt köztársasági elnök, a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvány kuratóriumi elnöke hazai kutatók által kidolgozott, három indikátorból (fenntartható GDP, fenntarthatósági teljesítmény keret, GDP-túli jólléti mutató) álló mérőszám bemutatásakor kiemelte: a GDP ugyan sok fontos dolgot mér, de azt nem, ami az emberi élet, a jólét és a fenntarthatóság szempontjából releváns. Az új mérőszám viszont megmutatja a gazdasági tevékenység negatív hatásait (externáliák), és eltünteti a GDP „vak foltjait” – érvelt Áder János.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×