Ezekben a "bringasávfelfestős időkben" a Magyar Autóklub is érdeklődik a budapesti közút- és közlekedésfejlesztés ügye iránt, ezért - mint portáljáról kiderül - kérdőívet állított össze, hogy megtudja, ki mit gondol az irányokról. A kérdőívet bárki kitöltheti, legyen gyalogos, autós, kerékpáros.
Mint az Autóklub fogalmaz, "biciklisávok kerültek kijelölésre, közlekedés elől lezárt területek bővítésével folyik a kísérletezés, különféle sebességcsökkentési koncepciók kerültek napvilágra, ugyanakkor az M0-s körgyűrű bezárásról, P+R parkolók létesítéséről, infrastruktúrajavítási tervekről nem hallani", ezért várják minden budapesti közlekedő véleményét.
A kérdőív június 30-ig kitölthető, az eredményt nyáron a Magyar Autóklub nyilvánosságra hozza.
A fővárosban indukált és el is indult változásokkal kapcsolatban Karácsony Gergely főpolgármester az InfoRádiónak elmondta, minden változással kapcsolatban lesznek olyanok, akiknek nem tetszenek, de összességében
olyan döntéseket akarnak hozni, amelyek a közösség egésze számára fontosak.
"Például az ideiglenes kerékpársávokat se úgy képzeljük el, hogy az azoknak jó, akik szeretnek kerékpározni: a kerékpáros közlekedés részaránya kifejezi azt is, hogy egy város mennyire élhető, mennyire biztonságos, mennyire aktívak a hétköznapok" - sorolta a főpolgármester, aki szerint nem úgy kell a közlekedésre tekinteni, hogy vannak "a bringások és az autósok", hanem emberek, akik közlekedni szeretnének. Emiatt szerinte nem az autók és a biciklik száma számít Budapesten, hanem az, hogy hányan akarnak közlekedni a fővárosban.
Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettese, szóvivője szintén az InfoRádióban elmondta, vannak még helyek, ahol ki lehetne jelölni ideiglenes kerékpársávokat úgy, hogy az nem jár elvétellel a többi forgalmi sávból. Máshol viszont jobban bele kellene nyúlni szerintük a közlekedési rendbe.
"Összegyűjtöttünk javaslatokat és ezeket le is adtuk a fővárosnak, várjuk, hogy megvalósítsák" - adott állapotjelentést Halász Áron, aki szeretné, ha nem indulatok vagy álhírek formálnák a párbeszédet az egész ügyről.
Szerinte a forgalmi változások - a korábbi példákból kiindulva - kezdetben valóban dugót okoznak, ám azután megváltoztatják a közlekedési szokásokat – sokan ülnek kerékpárra például, ha vonzóbbnak találják annak feltételeit, mint amilyenek más közlekedési módok esetében.
A klub egyébként már túl van reprezentatív kutatáson,
amelyből kiderül, a budapestiek 67 százaléka számára elérhető opció az, hogy biciklivel közlekedjen, de kerékpársávok hiányában eddig nem mertek elindulni. Ebből következhet az is, hogy autóból is sokan átülnének - vélekedett Halász Áron.
A Nagykörúton hetekkel ezelőtt üzembe állt egy kerékpáros forgalomszámláló, amely két irányban 3000-3200 kerékpárost mér egy nap alatt, a szám pedig növekszik, igaz, nem egyik napról a másikra, "több évtizedes hátrányt kell behozni".