Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: BKK/Facebook

A home office sem győzi le a Bringázz a munkába! kampányt

A nyereményeket az idén egészségügyi és szociális dolgozók kapják, és mellé a Magyar Kerékpárosklub hét üzenetet is megfogalmazott a biciklizés előnyeiről.

A Magyar Kerékpárosklub idén rendhagyó módon hirdeti meg a Bringázz a munkába! kampányt, ennek a küldetése lesz ráadásul megismertetni az emberekkel a kerékpározás hét legfontosabb előnyét.

"A munkahelyek fele legalább bezárt, így nem tudtuk megcsinálni a klasszikus nyereményjátékot, amely során a munkába tekeréssel lehet nyerni. Helyette első körben egészségügyi és szociális dolgozóknak adtunk kerékpárokat a kampány szervezői és szponzorai segítségével, és most második körben fel kívánjuk hívni a figyelmet a kerékpározás előnyeire" – újságolta az InfoRádióban Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettes-szóvivője.

A hét egyéni, társadalmi, környezeti előny

  1. kerékpározva könnyebb másoktól távolságot tartani
  2. kerékpárral nem kell a dugóban ülni
  3. kerékpárral nem kell parkolóhelyet keresni
  4. a kerékpározás erősíti az immunrendszert
  5. a kerékpározás erősíti a szívet
  6. a kerékpározás jót tesz a városi levegőnek
  7. a kerékpározástól jobb kedvünk is lehet

A járvány felfutásakor a kerékpározás komoly részarány-növekedést könyvelhetett el a budapesti közlekedésben, kérdés, mi maradt a kezdeti lendületből az élet lassú visszaállásával.

"Van adat arról, hogy mennyivel kerékpároznak többen most, mint egy évvel ezelőtt. A karantén kezdetén a kerékpározás konstans maradt a tavalyi értékekhez képest, más járművek forgalma ellenben jelentősen visszaesett, ami azt jelentheti, hogy többen kerékpároznak idén. Kimozdulási lehetőség és megfelelő közlekedési forma is lett, amellyel a biztonságos védőtávolság megtartható, és egészségesebb is" – mondta Halász Áron.

Az ideiglenes budapesti kerékpársávok várható sorsára kitérve elmondta, bíznak benne, hogy megmaradhatnak, "például az Üllői úton és a Bartók Béla úton tömtek be olyan hiányosságokat, amelyek kerületek közötti kapcsolatokat teremtettek meg. Ferencváros, Józsefváros, Kispest felé már nagyon hiányzott az összeköttetés, Dél-Buda felé egy szakasz nagyon hiányzott, amit az is bizonyít, hogy a Bartók Béla úton már olyan kerékpárosforgalom van, mint a Kiskörúton" – érvelt. A Nagykörúton közben "teszt folyik", naponta 3000 kerékpározót mértek, de ez is nőhet az MK reményei szerint.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×