Infostart.hu
eur:
390.43
usd:
331.31
bux:
110450.39
2025. december 23. kedd Viktória
Nyitókép: BKK/Facebook

A home office sem győzi le a Bringázz a munkába! kampányt

A nyereményeket az idén egészségügyi és szociális dolgozók kapják, és mellé a Magyar Kerékpárosklub hét üzenetet is megfogalmazott a biciklizés előnyeiről.

A Magyar Kerékpárosklub idén rendhagyó módon hirdeti meg a Bringázz a munkába! kampányt, ennek a küldetése lesz ráadásul megismertetni az emberekkel a kerékpározás hét legfontosabb előnyét.

"A munkahelyek fele legalább bezárt, így nem tudtuk megcsinálni a klasszikus nyereményjátékot, amely során a munkába tekeréssel lehet nyerni. Helyette első körben egészségügyi és szociális dolgozóknak adtunk kerékpárokat a kampány szervezői és szponzorai segítségével, és most második körben fel kívánjuk hívni a figyelmet a kerékpározás előnyeire" – újságolta az InfoRádióban Halász Áron, a Magyar Kerékpárosklub elnökhelyettes-szóvivője.

A hét egyéni, társadalmi, környezeti előny

  1. kerékpározva könnyebb másoktól távolságot tartani
  2. kerékpárral nem kell a dugóban ülni
  3. kerékpárral nem kell parkolóhelyet keresni
  4. a kerékpározás erősíti az immunrendszert
  5. a kerékpározás erősíti a szívet
  6. a kerékpározás jót tesz a városi levegőnek
  7. a kerékpározástól jobb kedvünk is lehet

A járvány felfutásakor a kerékpározás komoly részarány-növekedést könyvelhetett el a budapesti közlekedésben, kérdés, mi maradt a kezdeti lendületből az élet lassú visszaállásával.

"Van adat arról, hogy mennyivel kerékpároznak többen most, mint egy évvel ezelőtt. A karantén kezdetén a kerékpározás konstans maradt a tavalyi értékekhez képest, más járművek forgalma ellenben jelentősen visszaesett, ami azt jelentheti, hogy többen kerékpároznak idén. Kimozdulási lehetőség és megfelelő közlekedési forma is lett, amellyel a biztonságos védőtávolság megtartható, és egészségesebb is" – mondta Halász Áron.

Az ideiglenes budapesti kerékpársávok várható sorsára kitérve elmondta, bíznak benne, hogy megmaradhatnak, "például az Üllői úton és a Bartók Béla úton tömtek be olyan hiányosságokat, amelyek kerületek közötti kapcsolatokat teremtettek meg. Ferencváros, Józsefváros, Kispest felé már nagyon hiányzott az összeköttetés, Dél-Buda felé egy szakasz nagyon hiányzott, amit az is bizonyít, hogy a Bartók Béla úton már olyan kerékpárosforgalom van, mint a Kiskörúton" – érvelt. A Nagykörúton közben "teszt folyik", naponta 3000 kerékpározót mértek, de ez is nőhet az MK reményei szerint.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Szakértő: a japán atomenergia újjászületésével derülhet ki, hogy Németország tévúton jár

Másfél évtizeddel a fukusimai katasztrófa után Japán újraindítja a a világ legnagyobb atomerőművét. A Kasivazaki–Kariva lesz az első olyan nukleáris létesítmény, amit a fukusimai erőművet is üzemeltető Tokyo Electric Power Company működtethet. Aszódi Attila atomenergia-ügyi szakértő, a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem Természettudományi Karának dékánja beszélt a részletekről az InfoRádióban.
VIDEÓ
Év végi rángatás a forintban – kéthónapos mélypont az euróval szemben

Év végi rángatás a forintban – kéthónapos mélypont az euróval szemben

A forint az év vége felé közeledve jobban kitett a nemzetközi devizapiaci mozgásoknak, az elmúlt napokban a dollár globális gyengülése és az euró fokozatos erősödése határozta meg a keresztárfolyamokat. A hazai deviza ezekhez igazodva inkább követő szerepben maradt, de érezhető a jegybank lazább monetáris politikára tett utalásainak is a hatása. A keddi kereskedésben a befektetők figyelme elsősorban a makroadatokra és az ünnepek előtti, alacsonyabb likviditásból fakadó rövid távú kilengésekre irányul.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×