eur:
412.34
usd:
396.57
bux:
79492.85
2024. december 23. hétfő Viktória
Fának csapódott, összetör személyautó Győrújfaluban 2019. július 7-én. A balesetben egy ember életét vesztette.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Sokkoló adatok: emiatt halnak meg a legtöbben a magyar utakon

Tavaly óta megint nőni kezdett a személyi sérüléses balesetek száma, idén pedig a szeptember és az október annyira durva volt, hogy a rendőrség vörös kód riasztást adott ki.

Az autósok döntő többsége szabálykövető, tehát beköti magát, ám a legfrissebb adatokból kiderül: a halálos áldozatok és súlyosan sérültek többsége olyan, aki nem használt biztonsági övet. A tavaly balesetben meghalt 468 sofőr vagy autóban ülő utas közül 268-an (57 százalék) nem használták a biztonsági övet. A súlyos sérüléssel járó baleseteknél még rosszabb, csaknem kétharmados az arány: a súlyosan sérültek 62 százaléka nem volt bekötve - írja a Ripost.

Életveszélyes, hogy sokan nem övet, hanem egy pár száz forintos kamucsatot használnak, amit bedugnak a biztonsági övcsat helyére, így nem riaszt sípolással az autó. A másik felelőtlen divat az a póló, amire egy kamu biztonsági öv van felfestve: így verik át a magukat veszélyeztető autósok a rendőröket és az okoskamerákat.

A Központi Statisztikai Hivatal. adatai szerint

a legtöbb baleset péntekenként délután 4 és 5 óra között történik.

A napok közül messze a péntek a legveszélyesebb, a hétfő követi, a többi nap nagyjából egyformán veszélyes, kivéve a vasárnapot, amely messze a legveszélytelenebb. Az év legveszélyesebb hónapjai a július és az augusztus. Tavaly 16 951 balesetből 1442-t okoztak ittasan, ezek a balesetek száma péntektől vasárnapig durván megnő.

A halálos balesetek száma alapján leginkább

az 52-es, 51-es, a 4-es, a 44-es, a 83-as és az M2 utak egy-egy szakasza volt 2015-2018 között a legveszélyesebb.

Az M2-esnél javíthat a helyzeten, hogy idén átadták a 2x2 sávot, így megszűnik az őrült előzgetés a szembesávban – hasonlóképp a 4-es út egyes szakaszain, ahol a megoldás az lesz, amikor befejeződik az M4-es autópálya.

20 éve még évente jóval több mint ezer ember halt meg a magyar utakon. Ez a szám csökkent le a 2010-es években 600 környékére, és ott stabilizálódott. 2012 óta újra nőtt a balesetek száma. Ezt a gyarapodó autóforgalom okozhatja.

2018-ban 633 fő halt meg balesetben.

A legtöbb balesetet az autósok okozzák, a 633 áldozatból 468-an ültek autóban sofőrként vagy utasként, a többi kerékpáros gyalogos, motoros vagy a közlekedés más szereplője.

Az idei ősz különösen durva az utakon, ezért is úgynevezett vörös kódot adott ki a rendőrség: szeptembertől két hónap alatt 127-en haltak meg az ország közútjain.

Címlapról ajánljuk

Hogyan tovább Magdeburg után? Új törvényt, újfajta megfigyelést szeretne a belügyminiszter

A gyász ellenére az élet megy tovább. Olyannyira, hogy a péntek esti szörnyű terrortámadás után szerte az országban továbbra is nyitva tartanak a karácsonyi vásárok. A hangulat azonban jó ideig aligha lesz olyan, mint az öt halálos áldozatot és több mint 200 sérültet követelő gázolásos merénylet előtt volt.
VIDEÓ
Jön a karácsony - Mi történik a piacokon?

Jön a karácsony - Mi történik a piacokon?

Jön a karácsony, vele együtt pedig valóságos adatdömpinggel indult a hét a tőzsdéken. Reggel a magyar makrogazdasági adatok domináltak, de érkezett az Egyesült Királyság harmadik negyedéves folyó fizetési mérlege is, majd délután a Chicagói Fed-index és egy amerikai fogyasztói bizalmi mutató került a figyelem középpontjába. Ázsiában jó hangulatban telt a kereskedés reggel, Európában hol mínuszba, hol pluszba fordultak az irányadó indexek napközben, míg az amerikai tőzsdék a nyitás után nem sokkal lefelé vették az irányt. A magyar tőzsde felülteljesítő volt, a nap kétségkívül legfontosabb tőzsdei sztorija a Gránit Bank részvényeinek debütálása volt a BÉT-en.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. december 23. 19:06
×
×
×
×