eur:
408.33
usd:
388.49
bux:
77410.84
2024. november 14. csütörtök Aliz
Fának csapódott, összetör személyautó Győrújfaluban 2019. július 7-én. A balesetben egy ember életét vesztette.
Nyitókép: MTI/Krizsán Csaba

Sokkoló adatok: emiatt halnak meg a legtöbben a magyar utakon

Tavaly óta megint nőni kezdett a személyi sérüléses balesetek száma, idén pedig a szeptember és az október annyira durva volt, hogy a rendőrség vörös kód riasztást adott ki.

Az autósok döntő többsége szabálykövető, tehát beköti magát, ám a legfrissebb adatokból kiderül: a halálos áldozatok és súlyosan sérültek többsége olyan, aki nem használt biztonsági övet. A tavaly balesetben meghalt 468 sofőr vagy autóban ülő utas közül 268-an (57 százalék) nem használták a biztonsági övet. A súlyos sérüléssel járó baleseteknél még rosszabb, csaknem kétharmados az arány: a súlyosan sérültek 62 százaléka nem volt bekötve - írja a Ripost.

Életveszélyes, hogy sokan nem övet, hanem egy pár száz forintos kamucsatot használnak, amit bedugnak a biztonsági övcsat helyére, így nem riaszt sípolással az autó. A másik felelőtlen divat az a póló, amire egy kamu biztonsági öv van felfestve: így verik át a magukat veszélyeztető autósok a rendőröket és az okoskamerákat.

A Központi Statisztikai Hivatal. adatai szerint

a legtöbb baleset péntekenként délután 4 és 5 óra között történik.

A napok közül messze a péntek a legveszélyesebb, a hétfő követi, a többi nap nagyjából egyformán veszélyes, kivéve a vasárnapot, amely messze a legveszélytelenebb. Az év legveszélyesebb hónapjai a július és az augusztus. Tavaly 16 951 balesetből 1442-t okoztak ittasan, ezek a balesetek száma péntektől vasárnapig durván megnő.

A halálos balesetek száma alapján leginkább

az 52-es, 51-es, a 4-es, a 44-es, a 83-as és az M2 utak egy-egy szakasza volt 2015-2018 között a legveszélyesebb.

Az M2-esnél javíthat a helyzeten, hogy idén átadták a 2x2 sávot, így megszűnik az őrült előzgetés a szembesávban – hasonlóképp a 4-es út egyes szakaszain, ahol a megoldás az lesz, amikor befejeződik az M4-es autópálya.

20 éve még évente jóval több mint ezer ember halt meg a magyar utakon. Ez a szám csökkent le a 2010-es években 600 környékére, és ott stabilizálódott. 2012 óta újra nőtt a balesetek száma. Ezt a gyarapodó autóforgalom okozhatja.

2018-ban 633 fő halt meg balesetben.

A legtöbb balesetet az autósok okozzák, a 633 áldozatból 468-an ültek autóban sofőrként vagy utasként, a többi kerékpáros gyalogos, motoros vagy a közlekedés más szereplője.

Az idei ősz különösen durva az utakon, ezért is úgynevezett vörös kódot adott ki a rendőrség: szeptembertől két hónap alatt 127-en haltak meg az ország közútjain.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.14. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Ostrom alatt Kupjanszk, bekerítéshez közel Kurahove - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Ostrom alatt Kupjanszk, bekerítéshez közel Kurahove - Híreink az orosz-ukrán háborúról csütörtökön

Elkezdték az oroszok bekeríteni a 2023-as ukrán ellentámadás egyik hídfőállását, Velika Novoszilkát, a kisváros melletti Rivnyopilt el is foglalták. Emellett elkezdtek Orihiv felé is orosz katonák szivárogni, Zaporizzsja megyében. Közben egyre inkább úgy tűnik: Donald Trump stábja egyre inkább Oroszországnak kedvező békét akar Ukrajnában. Közben hírek jöttek arról, hogy az orosz deszantosok betörtek Kupjanszkba, Kelet-Harkiv egyik legfontosabb logisztikai központjába - ezt később Kijev cáfolta. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború csütörtöki fejleményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×