Kanyarodó sáv és jelzőlámpa híján, az autósok itt ugyanis sokáig csupán a józan ítélőképességükre hagyatkozhattak. Így a délutáni csúcs idején a sofőrök percenként sodródtak baleseti helyzetbe - írja az Index, amelynek a Budapest Közút Zrt. megerősítette, hogy a csatorna-felújítást követően a forgalombiztonság további növelése okán módosították a csomópont kialakítását.
A cikk ugyanakkor emlékeztet arra, hogy a Dózsa György úti baleset valószínűleg nem csak a jelzőlámpa hiánya miatt történt.
Az igazságügyi szakvélemény szerint M. Richárd, a kecskeméti maffiaper egykori vádlottja, ugyan zöld jelzésen haladt át, de a megengedett 50 km/órás sebesség helyett legalább 135-140 km/órás sebességgel hajtott, amikor nekicsapódott az elé szabálytalanul kanyarodó Citroënnek, amellyel szemben elsőbbsége volt. Az, hogy ki, milyen mértékben hibázott, vélhetően kiderül a pénteki tárgyaláson, ahol délelőtt orvosi, műszaki és informatikai szakértőket hallgatnak majd meg, és várhatóan a térfigyelő kamerák felvételei is előkerülnek.
Ott lesz a Citroënt vezető 47 éves sofőr és M. Richárd is, aki márciusban szívműtéten esett át. Mindkettőjüket halált okozó közúti baleset gondatlan okozásával vádolja az ügyészség. M. Richárdot emellett garázdaságért és könnyű testi sértésért is elítélhetik, 2015-ben ugyanis a körúton egy társával rátámadtak egy biciklisre.
A Dózsa György úti balesetről korábbi cikkeinket ITT olvashatja.