INFORÁDIÓ 
2019. augusztus 25. vasárnap
Lajos, Patrícia

hajóbaleset

duna

hajó

hableány

kiemelés

tek

Budapest, 2019. június 11. A balesetben elsüllyedt Hableány turistahajó roncsolt kapitányi hídja, miután kiemelték a Dunából a Margit hídnál 2019. június 11-én. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták. Azóta további tizenhárom áldozat, köztük a Hableány matrózának holttestét találták meg és azonosították. MTI/Mohai Balázs

Megkezdődött a Hableány kiemelésének folyamata

Infostart / InfoRádió

Órákig tarthat a két héttel ezelőtt elsüllyedt hajó kiemelése a Dunából. Cikkünk folyamatosan frissül.

Elkezdődött a Hableány kiemelésének folyamata a Dunából – jelentette az InfoRádió tudósítója a helyszínről kedden kora reggel. A Clark Ádám úszódaru elfoglalta a helyét, ahonnan az emelést végrehajtja, és összeállt a négy hajóból álló úszómű.

Reggel 7 órakor már látszott, hogy

megfeszültek a kábelek és nagyon lassan elindult a hajóroncs emelése.

Nem sokkal később felbukkant a víz alól a kapitányi híd teteje. A roncsot most megtartják ebben a helyzetben. Ezt követően megjelent egy szivattyú és elkezdték szivattyúzni a vizet. Ezután mászhat be egy búvár, aki átvizsgálja a roncsot. Ha holttestet fedez fel, az az elsődleges, hogy felhozzák. Ezután a mosdót és a gépház felé vezető lépcsőt vizsgálja át, majd újabb emelés történik, azután szivattyúzás.

A helyszínre reggel újabb hajók és szakemberek érkeztek.

A Margit híd déli gyalogos járdáját lezárták, az autósok elől egy sávot zártak le.

A művelet akár 6 órán át is eltarthat – közölte korábban Jasenszky Nándor, a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője.

Fontos, hogy "minden a helyén legyen", hiszen 70 éves a hajótest, és bár engedéllyel rendelkezve hajózott a Dunán, nem tudható, hogy az ütközés milyen mechanikai sérülést okozott. Vagyis félő, hogy a roncs bármikor kettétörhet.

A folyamat

Az emelés legkritikusabb pontja az első lesz, amikor az úszódaru megemeli és egy méterrel eltávolítja a medertől a roncsot. A vízből először a parancsnoki híd fog felbukkanni, ekkor az emelést leállítják, hogy a búvárok átvizsgálhassák, találnak-e holttesteket, majd a napozófedélzetet kerülhet ki a vízből, amit szintén átvizsgálnak. A Clark Ádám hajódaru egy bárkára helyezi a roncsokat, és onnan a rögzítés után elszállítható állapotba helyezik.

A műveletet Hajdu János, a TEK parancsnoka irányítja.

A Hableány sétahajó május 29-én este süllyedt el a Margit híd közelében, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét utast sikerült kimenteni, nyolc embert még keresnek: hét dél-koreai utast és a sétahajó magyar kapitányát.

A dunai hajóbalesetről mindent elolvashat ITT.

Nyitókép: MTI/Mohai Balázs
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018