INFORÁDIÓ 
2019. július 20. szombat
Illés

hajóbaleset

szonár

hableány

tek

Budapest, 2019. június 7. A Clark Ádám hajódaru a Margit híd közelében 2019. június 7-én. A hajódaruval fogják kiemelni a hídnál hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajót. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták. Azóta további tizenkét áldozat, köztük a Hableány matrózának holttestét találták meg és azonosították. MTI/Lakatos Péter

Nem a Hableány kiemelése lesz hosszadalmas

Infostart / MTI
Újabb cikkünk a témában:

A legfrissebb szonárképek szerint döntően a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll a múlt szerdai hajóbalesetben elsüllyedt Hableány - mondta a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője az M1 aktuális csatorna péntek esti műsorában.

Jasenszky Nándor hozzátette: továbbra is azon dolgoznak, hogy a vezetőszárakat átfűzzék, ez folyamatos munka. Jelenleg nem lehet megmondani, hogy a négy heveder átfűzésével mikor végeznek. Optimális helyzetben vasárnap, de az is lehet, hogy egy hét múlva - tette hozzá.

A munkálatokról elmondta: a kezdet kezdetén ki kellett alakítani egy vezetési pontot, majd fel kellett mérni és össze kellett szedni az együttműködő partnereket. Ez komoly és feszített munka volt - mondta.

Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágának vezetője azt mondta: ha alá van hevederezve a Hableány, akkor fél óra, egy óra alatt emelhetik a víz felszínére. Ezután egy hosszabb, elhúzódó folyamat kezdődik. Ha már minden ablak a felszínen lesz, megkezdik a víz kiszivattyúzását, majd eldöntik, milyen módon szállítják el a hajót.

Arra számítanak, hogy a roncs a hordalékkal és a vízzel együtt 60 tonna súlyú lesz.

Gyorsan eljutott a Margit hídhoz az óriásdaru

A Clark Ádám úszódaru délután kettő óra után indult el Újpestről a Margit hídhoz a tragédia helyszínére, átbújt az Árpád híd alatt, és röviddel háromnegyed három előtt a Margit híd alatt is gond nélkül áthaladt. Amíg a hajó a hidak közelében volt, addig nem engedték át rajtuk a forgalmat. A berendezést, amellyel a Hableány roncsának kiemelését tervezik, a budai oldali ágon vitték le a folyón.

A hajó tervezett kiemeléséről itt írtunk.

Az apadás mértékének átmeneti felgyorsítása érdekében - az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) kezdeményezésére - a szlovák vízügyi szervek 4 órán keresztül másodpercenként 1000 köbméter vízhozamot tartanak vissza. Szombat hajnali 1 és 5 óra között csökkentik a szlovák szakemberek a Duna vízhozamát a bősi vízerőműnél.

A hajókatasztrófával kapcsolatos további híreinket ITT találják.

Nyitókép: MTI/Lakatos Péter
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018