Jasenszky Nándor hozzátette: továbbra is azon dolgoznak, hogy a vezetőszárakat átfűzzék, ez folyamatos munka. Jelenleg nem lehet megmondani, hogy a négy heveder átfűzésével mikor végeznek. Optimális helyzetben vasárnap, de az is lehet, hogy egy hét múlva - tette hozzá.
A munkálatokról elmondta: a kezdet kezdetén ki kellett alakítani egy vezetési pontot, majd fel kellett mérni és össze kellett szedni az együttműködő partnereket. Ez komoly és feszített munka volt - mondta.
Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágának vezetője azt mondta: ha alá van hevederezve a Hableány, akkor fél óra, egy óra alatt emelhetik a víz felszínére. Ezután egy hosszabb, elhúzódó folyamat kezdődik. Ha már minden ablak a felszínen lesz, megkezdik a víz kiszivattyúzását, majd eldöntik, milyen módon szállítják el a hajót.
Arra számítanak, hogy a roncs a hordalékkal és a vízzel együtt 60 tonna súlyú lesz.
Gyorsan eljutott a Margit hídhoz az óriásdaru
A Clark Ádám úszódaru délután kettő óra után indult el Újpestről a Margit hídhoz a tragédia helyszínére, átbújt az Árpád híd alatt, és röviddel háromnegyed három előtt a Margit híd alatt is gond nélkül áthaladt. Amíg a hajó a hidak közelében volt, addig nem engedték át rajtuk a forgalmat. A berendezést, amellyel a Hableány roncsának kiemelését tervezik, a budai oldali ágon vitték le a folyón.
A hajó tervezett kiemeléséről itt írtunk.
Az apadás mértékének átmeneti felgyorsítása érdekében - az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) kezdeményezésére - a szlovák vízügyi szervek 4 órán keresztül másodpercenként 1000 köbméter vízhozamot tartanak vissza. Szombat hajnali 1 és 5 óra között csökkentik a szlovák szakemberek a Duna vízhozamát a bősi vízerőműnél.
A hajókatasztrófával kapcsolatos további híreinket ITT találják.