Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István
A Clark Ádám hajódaru a Margit híd közelében 2019. június 7-én. A hajódaruval fogják kiemelni a hídnál hajóbalesetben elsüllyedt Hableány turistahajót. A Hableány május 29-én süllyedt el a Margit hídnál, miután összeütközött a Viking Sigyn szállodahajóval. A fedélzeten 35-en utaztak, 33 dél-koreai állampolgár és a kéttagú magyar személyzet. Hét embert sikerült kimenteni, hét dél-koreai állampolgár holttestét pedig még aznap megtalálták. Azóta további tizenkét áldozat, köztük a Hableány matrózának holttestét találták meg és azonosították.
Nyitókép: MTI/Lakatos Péter

Nem a Hableány kiemelése lesz hosszadalmas

A legfrissebb szonárképek szerint döntően a gerincén, déli irányban (tattal felfelé) áll a múlt szerdai hajóbalesetben elsüllyedt Hableány - mondta a Terrorelhárítási Központ (TEK) társadalmi kapcsolatokért felelős osztályának vezetője az M1 aktuális csatorna péntek esti műsorában.

Jasenszky Nándor hozzátette: továbbra is azon dolgoznak, hogy a vezetőszárakat átfűzzék, ez folyamatos munka. Jelenleg nem lehet megmondani, hogy a négy heveder átfűzésével mikor végeznek. Optimális helyzetben vasárnap, de az is lehet, hogy egy hét múlva - tette hozzá.

A munkálatokról elmondta: a kezdet kezdetén ki kellett alakítani egy vezetési pontot, majd fel kellett mérni és össze kellett szedni az együttműködő partnereket. Ez komoly és feszített munka volt - mondta.

Kállai Zoltán, a HSP Hídépítő Speciál Építőipari Kft. hajózási üzletágának vezetője azt mondta: ha alá van hevederezve a Hableány, akkor fél óra, egy óra alatt emelhetik a víz felszínére. Ezután egy hosszabb, elhúzódó folyamat kezdődik. Ha már minden ablak a felszínen lesz, megkezdik a víz kiszivattyúzását, majd eldöntik, milyen módon szállítják el a hajót.

Arra számítanak, hogy a roncs a hordalékkal és a vízzel együtt 60 tonna súlyú lesz.

Gyorsan eljutott a Margit hídhoz az óriásdaru

A Clark Ádám úszódaru délután kettő óra után indult el Újpestről a Margit hídhoz a tragédia helyszínére, átbújt az Árpád híd alatt, és röviddel háromnegyed három előtt a Margit híd alatt is gond nélkül áthaladt. Amíg a hajó a hidak közelében volt, addig nem engedték át rajtuk a forgalmat. A berendezést, amellyel a Hableány roncsának kiemelését tervezik, a budai oldali ágon vitték le a folyón.

A hajó tervezett kiemeléséről itt írtunk.

Az apadás mértékének átmeneti felgyorsítása érdekében - az Országos Vízügyi Főigazgatóság (OVF) kezdeményezésére - a szlovák vízügyi szervek 4 órán keresztül másodpercenként 1000 köbméter vízhozamot tartanak vissza. Szombat hajnali 1 és 5 óra között csökkentik a szlovák szakemberek a Duna vízhozamát a bősi vízerőműnél.

A hajókatasztrófával kapcsolatos további híreinket ITT találják.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×