eur:
413.48
usd:
396.47
bux:
78741.84
2024. december 22. vasárnap Zénó
Nyitókép: boeing.com

Ha túl is éli, nagy árat fizet hibájáért a Boeing

Dollármilliárdokat fog bukni a Boeing a 737 Max típusok körüli botránya miatt - mondta az InfoRádióban Sajtos Zoltán, az Aeromagazin főszerkesztője azt követően, hogy a világ legnagyobb repülőgépgyártója elismerte: a mérnökei észlelték, hogy a pilótafülke riasztóberendezése hibás ennél a típusnál, de erről csak az indonéz Lion Air 2018. október 29-i lezuhanása után szóltak.

Ha egy kereskedelmi repülőgépgyártó cég házon belül észrevesz egy hibát a repülőtípus egészével kapcsolatban, ez óriási nagy felelőtlenség - vélekedett az InfoRádióban Sajtos Zoltán, az Aeromagazin főszerkesztője azok után, hogy napvilágot látott: a Boeing dolgozói tudtak a 737 Max típusú gép pilótafülkéje riasztóberendezésének problémájáról. Ismert, az utóbbi időben több ilyen repülő is lezuhant.

"Itt nem egy-két repülőgépről van szó, de ezt még akkor sem lehetne megtenni. Emberek milliói utaznak ezekkel a repülőgépekkel, ezért nem is tartom életszerűnek ezeket a megjelent híreket" - mondta Sajtos Zoltán, aki szerint egy ekkora cég nem engedheti meg magának, hogy ilyen szarvashibát elkövessen. "Ha voltak is ilyen hibák, biztos, hogy elkezdték megoldani házon belül;

az iparágban szereplő egyetlen ember sem engedhetné meg magának, hogy ilyen hibával gépet repülni engedjen"

- fogalmazott sarkosan a szakértő.

Arra a kérdésre, hogy a pilótafülke riasztóberendezésének szoftverproblémája önmagában okozhat-e légi katasztrófát, azt mondta,

egy műszer nem megfelelő jelzése az, ami minden eddigi esetben ezt a problémát okozta, itt azt kell tehát kivizsgálni, hogy hogyan valósulhatott meg a katasztrófa.

"Most az a legvalószínűbb, hogy két műszer két különböző jelet adott le, ezt a kettőt pedig nem vetette össze a számítógép, ami óriási hiba. Ezt pedig minél hamarabb ki kell, illetve ki kellett volna küszöbölni" - tette hozzá.

Hogy mi lesz a Boeing egészével, arról szólva elmondta, biztosan dollármilliárdokat veszít a légi cég, teljes átvilágításra van szükség a vállalatnál.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Kölyöknevelőket keresnek vakvezető kutyákhoz

Önkéntes kölyöknevelők jelentkezését várja az ország teljes területéről a Baráthegyi Vakvezető Kutya Iskola. A kutyás tapasztalat egyébként nem feltétel, a kutya szeretete annál inkább – nyilatkozott az InfoRádióban az alapítvány koordinátora.

Jön a havazás, elkészültek az első térképek

Jelentősebb havazásra figyelmeztet, ezért óvatosságot és a közösségi közlekedés előnyben részesítését kéri az autósoktól a Fővárosi Önkormányzat és a Budapesti Közművek. Közben a meteorológia intézet bemutatta azt a térképet, amelyen a várható havazás láthetó.

Hogyan tartsuk távol a macskát a karácsonyfától?

„Curiosity killed the cat”, avagy a Kíváncsiság ölte meg a macskát – tartja az angol mondás. Amikor a karácsonyfáról és macskákról van szó, persze nem kell ilyen drámai kimenetelre számítani, de néhány óvintézkedés segíthet elkerülni, hogy ledőljön a fa.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.12.22. vasárnap, 18:00
Prőhle Gergely
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet programigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×