INFORÁDIÓ 
2019. július 16. kedd
Valter

boeing

repülőgép

airbus

Jacksonville, 2019. május 4. Egy Boeing 737-es gép a floridai Jacksonville-ben 2019. május 4-én, miután 143 emberrel a fedélzetén leszállás közben nem tudott megállni a haditengerészeti repülőtér betonpályjáán, és belecsúszott a Szent János-folyóba. A charterjáratként közlekedő gép a guantánamói amerikai haditengerészeti támaszpontról érkezett. MTI/AP/Gary McCullough

Bombahír, amikor már mindenki azt hitte, a Boeingnak annyi

Infostart

Noha jelentősen több francia Airbust vásárol már a nagyvilág, mint amerikai Boeingot, az "ezüstérem" stabilan megvan, a korábban földre parancsolt 737 MAX-okból ráadásul 200-at rendelt az IAG. Egy magyar cég is beszállt a Boeing-bizniszbe.

Lezárult az 53. Paris Air Show idei légi szalonjának kereskedelmi szakasza. Mint az Airportal írja, összesen 861 repülőgép eladásáról állapodtak meg a rendezvényen, ami nem számít túl magas számnak.

A nyertes az Airbus (383), mögötte a Boeing végzett (232), az ATR 145, az Embraer 78, a Mitsubishi 15, a De Havilland Canada 6, a Viking 2 repülőgépet adott el.

A show negyedik napján ráadásul már csak az Airbus jelentett be újabb üzleteket, a Nordic Aviation Capital rendelt 20 darab A220-ast, a szaúdi Flynas low-cost légitársaság pedig tíz Airbus A321XLR-t rendelt, továbbá meglévő szerződéséből tíz példányt is átváltott erre.

A show legmeglepőbb üzletkötése a második napon történt, amikor

az európai IAG 200 darab 737 MAX-ra írt alá szándéknyilatkozatot a Boeing-gyárral.

Az Airbus egyébként kikelt a bejelentés ellen, mert az IAG tendereztetés nélkül választotta ki a két repülőszerencsétlenség nyomán világszerte a földre kényszerített típust.

A március közepe óta nem repülő MAX-okra egyébként ez volt az egyetlen, jelzésértékű és talán taktikai jellegű üzletkötés a Paris Air Show-n, az IAG lépését nem követték más légitársaságok.

Az American Airlines eközben 50 darabos Airbus A321XLR-megrendelést adott le, ezekkel a gépekkel a kiöregedő, hosszútávú járatokat teljesítő 757-eseit váltja majd a légitársaság. (A gyártó a 797-es új gép gyártását nem is jelentette be.)

A Boeing az új gépek eladása mellett összesen 45 használt utasszállító Boeing 737-800-as áruszállítóvá történő átalakítására szerzett megrendelést három különböző ügyféltől, köztük a magyar leányvállalattal is rendelkező ASL Aviation Holdingtól.

Ismert még, hogy 20 olyan repülőt vesz a Wizz Air, amellyel beléphet a hosszútávú diszkont járatok piacára.

Nyitókép: MTI/AP/Gary McCullough
A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018