Infostart.hu
eur:
388.72
usd:
331.83
bux:
109536.19
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Baleseti helyszínelők Budapesten, a Kőbányai út és a Könyves Kálmán körút kereszteződésénél, ahol személyautó gázolt halálra egy nőt, majd egy másik autónak csapódott 2018. augusztus 26-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Mihádák Zoltán

Itt vannak Budapest halálútjai - a teljes lista

Minimálisan csökkent Budapesten a személyi sérüléssel járó balesetek száma, de nőtt a súlyos sérüléssel járók aránya. A Váci út a legveszélyesebb, vagy más szempontból az Andrássy út.

2018-ban a Váci úton, az Üllői úton és a Pesti úton volt a legtöbb sérüléses baleset Budapest útjai közül – derül ki a Vezess által a statisztikai hivataltól kikért legfrissebb adatokból. Egy-egy kilométernyi hosszra nézve a tavalyi balesetszámokat egészen más lista áll össze: az Andrássy út a főváros legveszélyesebb útja, utána a József körút, majd a Margit körút következik.

A fővárosban jelentősen nőtt a súlyos sérüléses esetek száma tavaly (150 a 2017-es 121 után). Halálos tragédiából ugyanannyi történt (47), könnyű sérüléssel járó balesetből valamelyest kevesebb volt. Összességében minimális csökkenést mutat a budapesti balesetszám az egy évvel korábbihoz képest (3556 vs. 3685).

Hosszú évek óta változatlanul a Váci úton van a legtöbb közlekedési baleset, a XIII. kerületi szakaszán 69 baleset történt tavaly, a rövidebb, IV. kerületi részen 21. Mögötte változott a sorrend, a második legtöbb baleset a főváros leghosszabb útján, a 15,6 kilométeres Üllőin volt 2018-ban. Hátrébb csúszott a Pesti út, az Andrássy úton viszont tavaly közel 50 százalékkal megemelkedett a sérüléses balesetek száma, így a 2017-es 14. helyről hatalmasat ugrott előre.

A top 10-es lista

Balesetszám Halálos Súlyos Könnyű
1. Váci út 90 1 13 55
2. Üllői út 55 1 18 36
3. Pesti út 44 0 7 37
4-5. Andrássy út 37 1 6 30
4-5. Budaörsi út 37 2 5 30
6. Soroksári út 35 2 6 27
7. Szentendrei út 31 1 8 22
8. Hungária körút 29 0 5 24
9. Szentmihályi út 27 1 4 22
10. Hűvösvölgyi út 25 0 6 19

2017-hez képest leginkább a Váci úton (53-ról 90-re) és az Üllőin emelkedett a balesetszám (38-ról 55-re) a KSH adatai szerint. Valamelyest csökkent a Budaörsin (42-ről 37-re), a Soroksárin (40-ről 35-re), a Hungárián (36-ról 29-re), és a Szentmihályin (22-re).

Átalakul a lista, ha az utak hosszához képest nézzük a baleseteket:

Balesetszám/kilométer
1. Andrássy út 18,5
2. József körút 18,4
3. Margit körút 11,1
4. Baross utca 10,4
5. Thököly út 7,6
6. Váci út 7,5
7. Kossuth Lajos utca (XXI. kerület) 7,3
8. Szentmihályi út 6,7
9. Soroksári út 6,3
10. Pesti út 4,7

Címlapról ajánljuk
Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.

Két új közvélemény-kutatás, homlokegyenest ellentétes eredménnyel

A Nézőpont Intézet friss felmérése szerint listán a Fidesz 46, míg a Tisza Párt 39 százalékos eredményt érne el, ha most lennének a parlamenti választások. A Medián viszont nemrég azt mérte, hogy a Tisza a teljes szavazókorú népességben 5, míg a választani tudó biztos szavazók körében 10 százalékkal előzi meg a Fideszt. A 40 évnél fiatalabbak között 57 százalékos a Tisza Párt támogatottsága.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

8 milliárd euró Brüsszelből: hol tudnak most pénzt nyerni a magyar techcégek?

A Digitális Európa Program (DEP) az uniós technológiai beruházások egyik kulcseleme, amely mára több mint 8 milliárd eurós kerettel támogatja a mesterséges intelligenciától a kiberbiztonságon át a szuperszámítógépek hálózatának építéséig számos stratégiai terület fejlesztését. A magyar részvétel ugyan még 1 százalék alatt van, de a lehetőségek köre folyamatosan bővül, és az Magyar Fejlesztésösztönző Iroda (MFOI) – a program hazai nemzeti kapcsolattartója (NCP-National Contact Point) – egyre több vállalkozást és intézményt segít az európai konzorciumokhoz való csatlakozásban. Dászkál Jánost, az MFOI szakértőjét arról kérdeztük, hol vannak ma a magyar szereplők reális esélyei, milyen akadályokba ütköznek leggyakrabban, és milyen új fókuszokkal érkeznek a hamarosan nyíló uniós pályázati csomagok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×