Sok minden beleérthető a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat kategóriájába, vannak azonban tipikus esetek, melyekkel a fogyasztók leggyakrabban találkoznak. Ilyen, ha a termék árát az akció előtt pár nappal felemelik, majd később újra leszállítva kedvezményre hivatkoznak – mondta az InfoRádiónak Kollár Kinga. A Gazdasági Versenyhivatal szóvivője szerint megoldást jelenthetnek az árkereső oldalak, ahol sokszor azt is nyomon követhetjük, hogy korábban mennyibe került az adott áru.
„Érdemes mindenképpen nem az akciós szóra egyből impulzívan ráugrani, hanem előzetesen kicsit utánanézni annak, hogy ténylegesen kedvezményes árú terméket vásárolunk-e”
– fogalmazott.
Sok panasz érkezik amiatt is, hogy hamar elfogy az árukészlet. Ennek tisztességtelen mivoltát abból kiindulva ítélik meg, hogy „az ésszerűen eljáró fogyasztó mit gondolhat, mekkora az a készlet” – árulta el Kollár Kinga, hozzátéve: semmiképp nem lesz jogszerű, ha egy hetes akcióban az első napon, black friday-en pedig az első órában elfogynak a termékek. Mint mondta, a kereskedőnek szakmai kötelessége felmérni a várható érdeklődést, és annak megfelelően feltölteni a raktárakat.
Az interjú részletesen meghallgatható az InfoRádió Paragrafus című magazinműsorában.