eur:
411.32
usd:
392.52
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Nyitókép: Pexels

Így költ a magyar az interneten

2018 első félévében az online kiskereskedelmi forgalom megközelítette a 180 milliárd forintot, ami csaknem 25 milliárd forinttal több, mint 2017 hasonló időszakában - derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös felméréséből.

Az online kiskereskedelem növekedésének jelenlegi legfontosabb motorja az átlagos vásárlási érték folyamatos emelkedése, ami 2018 nyarán már átlépte a 11 ezer forintos értéket. A vásárlások száma a piac egészének növekedési dinamikájánál lassabban bővül (13 százalékos volt az év első 6 hónapjában).

A magyar lakosság – a gazdasági fellendüléssel összhangban – a webáruházakban is egyre nagyobb értékben költ, de a rendelések gyakoriságára ez a vásárlói kedv egyelőre még kevésbé hat ki. Az egy főre jutó éves online rendelésszám jelenleg 12, az éves átlagos költés pedig megközelíti a 130 ezer forintot. Utóbbi érték a cseh piacon meghaladja a 230 ezer forintnak megfelelő cseh koronát, a rendelésszám is magasabb a magyar átlagnál.

A műszaki szektor továbbra is a legnagyobb forgalmi súllyal bíró terület, melyet a többéves életciklussal rendelkező, jellemzően nagy értékű termékek vásárlása eredményez. A magas életciklusból fakadó alacsony vásárlási intenzitás ugyanakkor a bővülés legnagyobb korlátja is egyben.

A növekedési lehetőségeket kereső e-kereskedőknek ezért érdemes a nagy értékű termékek mellett a gyorsabban forgó, napi fogyasztási cikkek irányába is nyitni.

Ezekkel ugyanis drasztikusan növelhető a rendelési állomány, a magas kosárérték megtartása mellett.

Az útkeresést és a felemás kereskedői hangulatot tükrözi a GKI Digital és az Árukereső online kiskereskedelmi indexe is, amely 2018 harmadik negyedévében, 2016-hoz hasonlóan, kismértékben csökkent, miközben a tavalyi harmadik negyedévre még pozitívabb hangulat volt a jellemző.

Ilyen piaci környezetben, limitált vásárlói bázis mellett a marketingeszközök hatékony használatán is legalább annyi múlik, mint a megfelelő összetételű termékpalettán. A webáruházak által alkalmazott akciók közül az ingyenes szállításhoz és az árkedvezményekhez kötött promóciók a legnépszerűbbek. Míg a szállítási kedvezmény elsősorban a rendelések számát képes hatékonyan növelni (a vásárlókat a kisebb értékű rendelések felé terelve), addig a jól tervezett árkedvezmények magasabb kosárértéket eredményeznek, hiszen drágább termék esetében nagyobb nominális megtakarítás érhető el.

Az online marketing eszköztárából a kereskedők által leginkább használt megoldás továbbra is az árösszehasonlító oldalak. Ezt követi a keresőoptimalizálás (SEO), a Google-hirdetés, a Facebook-hirdetés és a hírlevélküldés. Már a hazai e-kereskedők is felismerték, hogy a vásárlók megtartásában és a legfiatalabb rétegek megszólításában egyre nagyobb szerephez jut a vásárló érdeklődését, információigényét kiszolgáló, a figyelmét lekötő tartalommarketing, a leggyakoribb a saját blog.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Történelmi támadás történt Ukrajna ellen? Megszólalt Vlagyimir Putyin - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

Történelmi támadás történt Ukrajna ellen? Megszólalt Vlagyimir Putyin - Híreink az ukrajnai háborúról csütörtökön

A tegnapi nap folyamán brit Storm Shadow cirkálórakéták csapódtak be Kurszk megyében, a támadást az ukrán légierő indította, átlépve ezzel egy újabb orosz "vörös vonalat." A fejleményekre válaszul az orosz vezetés állítólag tűzkészenlétbe helyezte néhány RSz-26-os interkontinentális ballisztikus rakétaindítóját (ICBM), elvileg nukleáris robbanófej nélkül. A nap folyamán egy ICBM-nek vélt rakétát ki is lőttek az orosz erők Dnyipró városára. Vlagyimir Putyin később közölte: valójában nem ICBM-et, hanem egy közepes hatótávolságú ballisztikus rakétát lőttek ki Ukrajnára. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború fejleményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×