eur:
411.24
usd:
392.65
bux:
79229.24
2024. november 22. péntek Cecília
Filep Józsefné Ildikó buszvezető a 198-as buszt vezeti Rákoscsabán 2016. február 29-én. 1911-ben ünnepelték meg először a nemzetközi nőnapot, amelynek időpontja 1913 óta március 8. A nők jogai és a nemzetközi béke napját 1977-ben tette hivatalos ünneppé az ENSZ-közgyűlés.
Nyitókép: MTI/Kallos Bea

Egyre több nő mer nagy járműveket vezetni

Mintegy tíz százalékkal nőtt az elmúlt években a villamosvezetőnek jelentkezők között a nők aránya, a villamosok 40 százalékát már hölgyek vezetik a fővárosban. Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint egyes ágazatokban a bérhelyzet rendezésének köszönhetően enyhült a létszámhiány.

Minden kisfiú életében van egy olyan korszak, amikor buszvezető akar lenni, hagyományosan az autóbusz a férfiasabb szakma. Viszont a villamosvezetők, trolibuszvezetők között mindig is voltak jelentős számban nők - mondta Naszályi Gábor, az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.

Talán azért is lehet ez így, mert a villamosvezetéshez nincs szükség személyautóra és jogosítványra, és a társadalomban az elmúlt rendszerben amúgy is férfiak voltak azok, akik autót vezettek, a nők talán bátortalanok voltak, hogy a közlekedési közösség tagjává váljanak - tette hozzá.

"Ez jelentősen megváltozott, nem ijednek meg a hölgyek attól, hogy nagyobb járműveket is vezessenek, és nagyon jól is vezetik ezek a munkatársaink a járműveket"

- közölte Naszályi Gábor.

Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke szerint az elmúlt időszak létszámhiányos helyzetében továbbra is a férfiak a busz felé tendálnak, a hölgyek pedig a villamos és a trolibusz felé.

BKV-kampány

Az elmúlt két évben a BKV felismerte, hogy meg kell fizetni a dolgozókat, ebben az ágazatban érezhető, hogy emelkednek a bérek, erre különös hangsúlyt helyeztek a munkáltatók is - mondta az elnök.

A kezdő munkaerő fokozott megfizetése, a garantált bérminimum szintjének elérése, vagy akár azt meghaladó mértékű megfizetése járult hozzá ahhoz, hogy javult a foglalkoztatás.

- tette hozzá.

"Az autóbusznál már vannak olyan divíziók, ahol megfelelő szám áll rendelkezésre, a villamosnál is úgy néz ki, hogy az ágazat azzal számol, hogy jövőre már ők is elérik a biztonságos üzemeltetéshez szükséges szintet" - összegezte Naszályi Gábor.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a távközlési szektor cégei, valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×