Most négy cég végez ilyen szolgáltatást: a Mr. Nilsz Kft., amely a nemzetközi City Sightseeing hálózat franchise-partnere, a zöld buszairól ismert Program Centrum Kft., a City Tour Hop On Hop Off Kft., amelynek zsiráf a szimbóluma és a negyedik a Big Bus Tours budapesti cége, amely egy nemzetközi hálózat része. Az új pályázat szigorú feltételeket támaszt az indulókkal szemben, de vélhetően egyik cég sem engedné el könnyen az évi 400-500 ezer utast, illetve az 1,5 milliárd forintos piacot - írja a Világgazdaság.
A Fővárosi Önkormányzat csaknem egy éve érvénytelennek nyilvánította az akkor még húsz évre szóló közbeszerzési pályázatot. Az új már csak 15 évre szól, és előírja, hogy április 1. és október 31. között legalább 15 és legfeljebb 30, míg télen 5–30 buszt kell, illetve lehet közlekedtetni. A fix koncessziós díj 30 járműre vonatkozik.
A piaci szereplők szerint az új pályázat a korábbinál kevesebb szubjektív elemet tartalmaz, szakmaibb és több szempontból is szigorúbb az előzőnél. A vállalkozásoknak az eddiginél nagyobb kockázatot kell vállalniuk, miközben a mostani helyzet sem igazán előnyös: csak félévente hosszabbítva kapnak járatengedélyt. A rövid tervezhetőség miatt nem igazán tudják fejleszteni járműparkjukat, hiszen a bankok nehezen állnak egy ilyen rövid távú üzleti terv mellé. A korábbi pályázathoz képest jelentősen változott a koncessziós díj is:
az előző tenderen még évi 60 millió forinttal számoltak, az újban viszont már ennek a háromszorosával.
A kiíró tervei szerint 2018 közepén indulhatna el új keretei között a hop on hop off szolgáltatás.