Az elmúlt években átlagosan 300 ezren vették igénybe a szolgáltatást, tavalyelőtt 52,8, tavaly már 65,7 millió forint volt az ebből származó bevétel – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Világgazdasággal. Hétvégente, amikor a bérletek és a napijegyek nem érvényesek, az utasok többsége külön megváltott 750 forintos hajójeggyel utazik, hétköznap azonban ez az arány mindössze 15 százalék.
Az utasforgalmi tapasztalatok szerint a dunai hajójáratok kihasználtsága nagymértékben függ az időjárástól is: nyáron sokan, a téli időszakban viszonylag kevesen fordulnak meg a BKV-hajók fedélzetén. Emellett a hajójáratok forgalma egy-egy napon belül sem állandó, napszakonkénti ingadozások is tapasztalhatók. A BKK-nak arról nincsenek adatai, hogy arányaiban mennyi a magyar, illetve a külföldi utas, de egyre többen választják ezt a módját a városnézésnek.
A forgalmat egy 130 személyes és négy 100 személyes hajó, továbbá két vízibusz látja el. A flotta átlagéletkora harminc év, a járművek az európai uniós és a magyar műszaki követelményeknek egyaránt megfelelnek.
A budapesti kulturális élet két fontos színterét, a Művészetek Palotáját és a Nemzeti Színházat is bekapcsolták a fővárosi menetrend szerinti hajózásba, és hajóval is elérhető Budapest kedvelt szabadidős helyszíne, a Kopaszi-gát.