eur:
394.24
usd:
369.95
bux:
65045.06
2024. április 20. szombat Tivadar
Kiderül, mekkora alagút épül az M0-ás új szakaszához

Kiderül, mekkora alagút épül az M0-ás új szakaszához

Meghirdette az M0-s nyugati szektor megvalósíthatósági tanulmányának elkészítését az állami infrastruktúra-beruházó.

A fővárost tehermentesítő elkerülő út mindeddig hiányzó, húsz kilométer hosszú, kétszer két sávos gyorsforgalmi szakasza a nyomvonaltól függően 5-10 kilométeren át alagútban vezet majd. A megfelelő nyomvonal kiválasztása után még idén kijelölhetik a kivitelezőt - írja a Magyar Idők.

Meghirdette az M0-s autóút nyugati szektor 10. számú főút és az M1-es autópálya közötti szakaszára a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésének feladatát a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő (NIF). A nyertes pályázónak el kell készítenie a környezeti hatástanulmányt, és meg kell szereznie a jogerős környezetvédelmi engedélyt.

A NIF emlékeztetett a közbeszerzési értesítőben megjelent felhívásra, hogy az érintett szakaszra 2010-ben tanulmányterv és előzetes vizsgálati dokumentáció készült.

A tervező feladata az elkészült tervek kiegészítése, valamint a már meglévő dokumentációk felülvizsgálata a vonatkozó, hatályos jogszabályok, szabványok alapján, továbbá az egyes nyomvonalváltozatok megvalósíthatóságának értékelése, összehasonlítása műszaki, gazdaságossági és környezetvédelmi szempontok alapján. Emellett az érintett területen környezetvédelmi, barlangá­szati szakvéleményt, klímaváltozásra vonatkozó kockázatelemzést, valamint költség-haszon elemzést kell elkészíteni.

Az M0-s autóút nyugati szektort 2×2 sávos, fizikai elválasztású autóútnak tervezik. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő honlapján az előkészítés alatt álló projektek közé már korábban felkerült a fővárost körbevevő M0-s autóút befejező szakasza.

A kétszer két sávos, beton pályaszerkezetű autóút a Győr felé vezető M1-es autópályát köti majd össze a pilisi települések felé tartó 10-es úttal. Az új nyomvonal a déli végpontjában a már meglévő körgyűrűhöz csatlakozik Budaörsnél.

Az északi végpontja a még kivitelezésre váró északi szakaszhoz kötődik be. Utóbbi a 10-es főutat köti majd össze az M0-ssal a Szentendre felé vezető 11-es út csomópontjánál Budakalász mellett. Az északi szakasz a tervek szerint hét kilométer hosszú lesz. A körgyűrű hiányzó részének megépülésével a nyugat–kelet irányú közlekedés útvonala 35 kilométerrel rövidül, ennyivel lesz rövidebb annak az útja, aki a fővárost északi irányban kívánja elkerülni, másrészt a fejlesztés jelentős forgalmi terhet vesz majd le a körgyűrű déli szakaszáról.

Az M0-s hiányzó szakaszának megvalósításával kapcsolatban sok időpont elhangzott már. Legutóbb a Kormányinfón Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter a témában feltett kérdésre azt válaszolta, hogy az utat a kormány EU-s finanszírozásban akarja megépíteni.

Még az idén le akarják zárni a nyugati szektor nyomvonalával kapcsolatos vitákat, ekkor jövőre elkezdődhetne az építkezés, 2022-ben be is fejeződhetne. A kivitelezőt még idén kiválaszthatják.

Címlapról ajánljuk
Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

Dohányosokat kérdeztek, érdekes dologok derültek ki

A leszokási hajlandóságot nagyban befolyásolja, hogy mennyire érezzük távolinak a dohányzás negatív, illetve a leszokás pozitív következményeit – derül ki az ELTE PPK kutatóinak 1500 dohányost bevonó vizsgálatából.

Kiderült, hány magyar dolgozik külföldön – és az is, mivel lehetne őket hazacsábítani

A magyarok főképpen a külföldön elérhető magasabb fizetés, az itthoni bizonytalanabb, kiszámíthatatlanabb jövő, valamint a "klíma" miatt vándorolnak ki valamelyik nyugat-európai országba – ez derült ki az Egyensúly Intézet felméréséből, amelyből javaslatcsomag is készült az intézet és a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége összefogásából. Az InfoRádió Kozák Ákost és Gazsi Attilát kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.22. hétfő, 18:00
Dobrowiecki Péter Lengyelország-szakértő, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője
Mitrovits Miklós történész, Lengyelország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×