„A rendőrség célkitűzései szerint a projekt eredményeként a halálos kimenetelű, valamint összességében nézve a személyi sérüléses közúti közlekedési balesetek száma is csökkenni fog, ezen belül enyhébb lesz azok kimenetele” – olvasható az ORFK honlapján a VÉDA nevű „közúti intelligens kamerahálózat” ismertetőjében. A több hónapnyi tesztüzem után 2016. április 5-én országszerte élesített 365 darab fix, és a már korábban aktivált 160 darab mobil készülék közlekedésbiztonságra gyakorolt hatását most tudjuk először lemérni: a személyi sérüléses közlekedési balesetek száma 16.331-ről 16 506-ra emelkedett tavaly, a halálos balesetek száma viszont 585-ről 556-ra csökkent.
2015-höz képest tehát 175-tel több súlyos baleset volt,
de 29-cel kevesebb halálos - írj a vezess.hu.
A rendőrség havonta közzéteszi, hogy az adott évből addig eltelt időszakban százalékosan miként alakultak a „személysérüléses közúti közlekedési balesetek okai”. 2016. január 1-től november 30-ig tartó időszakban a gyorshajtás 29 százalékkal első.
Már az április eleji élesítés után láttuk, hogy hirtelen sokkal több autós kap bírságot. Az ORFK nyári közlése szerint az első negyedévhez képest a másodikra a magyar rendszámos járművek üzembentartói 50 százalékkal több bírságot kaptak (24 ezerről 34 ezerre emelkedett).
Megkérdezte a lap a rendőrséget, hogy hány közigazgatási határozatot hozott a rendőrség a VÉDA felvételei alapján 2016-ban, de csak az egész éves számot közölték: „az objektív felelősség kategóriájába sorolható jogsértések, valamint sebességtúllépés miatt, a közúti közlekedésről szóló 1988. évi I. törvény (a továbbiakban: Kkt.) 20. § alapján kiszabott közigazgatási bírságok, amelyek
száma összesen 265.731.”
Mivel 2015. március 26-tól a 160 mobil készüléket már használja a rendőrség, 2014 volt az utolsó VÉDA nélküli teljes év. Akkor 216 ezer autóst bírságoltak meg, ehhez képest jelentős növekedés a 265 ezer bírság.