eur:
404.44
usd:
355.2
bux:
92985.05
2025. április 28. hétfő Valéria

Ezek a legnagyobb bajok a 3-as metróval

Elavult, de nem életveszélyes a 3-as metróvonal - ezt állapította meg egy szakértői tanulmány, amely a BKV Zrt. megrendelésére készült. A Városháza legutóbbi bejelentése alapján a földalatti déli szakaszának felújítása jövő nyáron kezdődik.

A Jobbik közérdekű adat igénylésével kérte ki a BKV Zrt.-től a dokumentumokat, amelyek a 3-as metróvonal tervezett felújításának részeként elvégzett felmérés során, 2014 nyarán–őszén tapasztalt állapotokat rögzítik.

Tarlós István főpolgármester múlt pénteken azt mondta: a metró 40 éves, teljesen leamortizálódott, de a szakértők véleménye szerint nem életveszélyes.

A két évvel ezelőtti felmérés szerint a legnagyobb problémát a vágányok esetében a vizesedés miatti korrózió jelenti. A 2013 óta több szakaszon végrehajtott sínpárcsere csak rövid távon jelent megoldást, a több évtizedre szóló használhatóságot a teljes át- és újjáépítés jelentheti.

Ami az alagutakat illeti, általános a kisebb-nagyobb vízbefolyás. Az állomások esetében a vizesedési problémák az alagutakhoz való csatlakozásoknál jelentkeznek. A dokumentum alapján

a legrosszabb állapotban a Corvin negyed megálló van, egy helyen a szerkezet is megsüllyedt.

A metróvonal lelkét adó biztosítóberendezésekről a 2014-es jelentés hangsúlyozza, hogy különösebb biztonsági kockázat nem áll fenn. Problémát jelent viszont a különböző időszakokban beépített berendezések összehangolása.

Az észak–déli vonal kommunikációs berendezései több korszak gyártmányai, átlagéletkoruk 25-30 év közé tehető. A szakmai anyag megállapítása szerint váratlan meghibásodás nélkül a berendezések biztonságosan üzemelnek, de amennyiben hiba lép fel, az csak nehezen javítható.

Ha negatív szakvélemény érkezik, rögtön leállítják a metrót – jelentette ki Tarlós István. A főpolgármester azt mondta, hogy a felújítás kiviteli tervekre épülő közbeszerzési eljárásának előkészítése megkezdődött. Amennyiben a kivitelezői kiíráson a rendelkezésre álló forrásoknak megfelelő árajánlatokat tesznek, akkor a Nagyvárad tér és a Kőbánya-Kispest közötti szakasz felújítása 2017. június 15-én indul és 2018. szeptember 30-ig tart.

Az északi szakasz teljes lezárása 2017. október elsején kezdődik és 2018. szeptem­ber 30-án fejeződik be. A középső szakaszt 2018. október elsején zárják le, ott 2019. szeptember 26-ára fejeződnek be a munkálatok. A Lehel téri és a Nagyvárad téri állomások, valamint a csatlakozó pályák felújítását 2019. szeptember 27. és 2020. február 10. között végzik el.

Szerda este 6 órától Tarlós István főpolgármester lesz az InfoRádió Aréna című műsorának vendége.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Csányi Péter az OTP jövőjéről: nem a csúcson vagyunk, hanem még hegymenetben
aréna

Csányi Péter az OTP jövőjéről: nem a csúcson vagyunk, hanem még hegymenetben

Én, mint teljes állású vezérigazgató, tudok majd úgy foglalkozni ügyekkel, ahogy az elnök eddig nem tudott – mondta az InfoRádió Aréna című műsorában Csányi Péter, aki május elsejétől az OTP Bank vezérigazgatója lesz, míg az elnök édesapja, Csányi Sándor marad. Az új bankvezető beszélt a vezetőváltás kihívásairól, a nemzetközi terjeszkedésről, a bankszektort érintő szabályozásokról és a digitális versenyhelyzetről is.

Akkor lesz új pápája az egyháznak, amikor ő elfogadja a döntést

A pápaválasztó konklávé május 7-én kezdődik - jelentette be Matteo Bruni szentszéki szóvivő. Már meg is kezdődött a Sixtus-kápolna előkészítése az eseményre, az épületet lezárták a látogatók elől. A konklávé menetéről Kuzmányi István, a Magyar Kurír és az Új Ember főszerkesztője beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.04.29. kedd, 18:00
Szomráky Béla
újságíró, Olaszország-szakértő
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×