Nemes Gábor hangsúlyozta, a szakszervezetet az háborítja fel, hogy a BKV menedzsmentje anélkül, hogy bármilyen vizsgálat elkezdődött volna, a személyi felelősséget emelte ki.
„Több szakvélemény is megjelent, amelyek elsősorban inkább műszaki vagy szoftverhibára vezetik vissza a történteket.”
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke kiemelte, több éve jeleznek kisebb-nagyobb problémákat, amelyekre nagyobb hangsúlyt kellene fektetni.
„Nem mindjárt a munkavállalókra kellene visszamutogatni, illetve vizsgálni kellene a BKV vezetőségének felelősségét is.”
Nemes Gábor cáfolta, hogy a szerelvény túl gyorsan hajtott volna be a megállóba.
„Nem tudott túl gyorsan behajtani, mert sebességkorlátozás volt és működtek a biztonsági berendezések. Más külső okokra vezethető vissza - ezt a megjelent szakvélemények állítják. Ahogy azt is, hogy a biztonsági rendszerből hiányzik egy olyan szoftverelem, ami megakadályozhatta volna, hogy a szerelvény becsússzon és a másik kocsival ütközzön.”
Az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke hozzátette, ezt kellene kiderítenie a szakembereknek és hangsúlyozta, első körben nem járművezetői felelősségről kell beszélni.
„Amennyiben kiderül, nyilván ő is vállalja majd a felelősséget, de ha az derül, hogy ez műszaki hiba miatt következő be, kérdés, hogy a munkáltató vállalja-e a felelősséget.”
A baleset nem következett volna be, ha minden olyan biztonsági eszköz rendelkezésre állt volna, amit nem vásároltak meg – közölte az Egységes Közlekedési Szakszervezet elnöke.
„Reméljük, ezt fogja a vizsgálat kideríteni, és ez felhívja a döntéshozók figyelmét, hogy finanszírozási problémák miatt ilyen esemény ne következhessen be” - hangsúlyozta Nemes Gábor.