„Egy négy-ötezer férőhelyes P+R parkolóval és Volán-buszvégállomással egy igazi városkaput lehetett volna kialakítani, nem pedig egy zsúfolt Őrmező mellé tenni egy P+R parkolót, ahova már dugóba érkeznek az autók, hiszen az Egér úti csomóponton általában dugó van” - mondta Molnár László.
A FŐMTERV volt elnök-vezérigazgatója hozzátette, talán ez újabb kis lökés lehetne annak, hogy a 4-es metró Dél-Budán elnyerje a végső végállomását, ami a hegyvidéknek is sokat jelentene és Kelenföld is megszabadulna az autóterheléstől.
„Csak a szuperkórház miatt ez nem fog megépülni, mert ennek a költsége, ahogy számoltuk, 70-80 milliárd forint között lenne. Ez két megálló, egyik a gazdagréti lakótelepnél, a másik a virágpiacnál. Az agglomerációs közlekedés, a városba érkezés, a belső város védelme szempontjából ennek hatalmas indoka és értelme lenne, és a szuperkórház megközelítését is megoldaná, hiszen az az autópálya túloldalán lenne, a kettő között kapcsolatot teremteni rutinfeladat” - hangsúlyozta Molnár László.
Hozzátette, erre a komplex feladatra nem igazán van olcsó megoldás, kapacitív és gyors megoldások kellene. Ha nem a kötöttpályás fejlesztés valósul meg, akkor a költségek sokkal kisebb léptékűek.
„Az lesz a groteszk, hogy ezt a kórházat az agglomerációból könnyebb lesz megközelíteni, mint a városból. A Budaörsi út kivezető szakasza, a BAH-csomópont délelőtt és délután is torlódik” - fogalmazott Molnár László.