A Fogyasztói Piacok Eredménytáblája egy olyan uniós felmérés, amely 42 fogyasztói piacon vizsgálja, hogy miként értékelik a fogyasztók a különböző termékeket és szolgáltatásokat – ismertette a Budapesti Békéltető Testület szakértője.
Elmondta, hogy a felmérés során a megkérdezetteknek öt szempont szerint kellett értékelniük a területeket. Nézték az ajánlatok összehasonlíthatóságát, a vállalkozásokba vetett bizalmat – vagyis azt, hogy a vállalkozások mennyire tartják be a fogyasztóvédelmi szabályokat –, a fogyasztói elvárásoknak való megfelelőséget, a rendelkezésre álló választékot, és ebben az évben először vizsgálták azt, hogy mekkora kárt szenvednek el az egyes piacokon a fogyasztók.
„Ez alapján Magyarországon a leggyakrabban a gyümölcsök és zöldségek, illetve a húsételek vásárlásával, valamint a használt autókkal volt a legtöbb problémája a fogyasztóknak a termékek piacán” - tudatta Rozgonyi Dorottya.
A szolgáltatások területén pedig a pénzügyi szolgáltatások teljesítettek a legrosszabbul.
Kifejtette: a szolgáltatások területén leginkább a bankszámlákkal, a televízió-előfizetésekkel, a lakás-biztosításokkal, a személyszállítási szolgáltatásokkal, a befektetési termékekkel, a biztosításokkal, valamint a kölcsönök-hitelek piacával és a jelzáloghitelekkel volt gond.
„Hazánkban és uniós szinten is megfigyelhető tendencia, hogy a legkevesebb probléma a könyvek, magazinok, az alkoholmentes italok, illetve a nagyobb háztartási gépek vásárlásakor merült fel, ezekkel voltak a legelégedettebbek a fogyasztók” - közölte a Budapesti Békéltető Testület szakértője.