Nahalka István ismertette, hogy a pedagógusok két évvel ezelőtti fizetésemelkedésének aránya kisebb, mint Magyarországon általában a béremelkedés. Az egy tanulóra fordított tekintetében, ahogy általában az oktatásra költött pénz szempontjából is hátul vagyunk a rangsorban. Általában hátulról a harmadik-negyedik helyen szoktunk lenni az OECD- és az uniós országok között is – jelezte az oktatás-kutató.
„Ez rendkívül alacsony egy olyan ország számára, amelynek részben az oktatásban kellene keresnie a megújulás lehetőségeit, a gyorsabb fejlődésének lehetőségeit. Nálunk az oktatás nagyon fontos szerepet játszhatna a társadalmi fejlődésben, de ilyen alacsony anyagi ellátottsággal nem lehet” - mondta Nahalka István.
Az OECD-országokban átlagosan 13 évet tanulnak a közoktatásban a gyerekek, ezalatt majdnem 122 ezer dollárt költenek rájuk, Magyarországon ez picit több mint 57 ezer dollár, tehát majdnem a fele.
„A közép- és a felsőfokú oktatás a legproblematikusabb, az alsófokú oktatásra és főleg az óvodáztatásra nagyobb fajlagos költségek esnek. De középfokon és a felsőoktatásban tragikus a helyzet. 2010-től kezdődő időszakban következett be nagymértékű változás, de már 2003-tól fokozatosan csökkent ezeknek a területeknek az ellátása” - jegyezte meg Nahalka István.