eur:
389.32
usd:
362.03
bux:
68882.55
2024. május 7. kedd Gizella

Elkezdődött a próbaüzem az 1-es villamos új szakaszán

A Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadta az engedélyt a budapesti 1-es villamos Rákóczi-hídon átvezetett és meghosszabbított szakaszára a korlátozott szolgáltatási szintű, utasforgalom nélküli közlekedés megkezdéséhez.

A fővárosi utazóközönség várhatóan még márciusban birtokba veheti az 1-es villamos meghosszabbított, újbudai szakaszát az NKH jóváhagyása után.
 
Az 1-es villamosvonal-fejlesztés befejezésének utolsó lépéseként február 14-én és 15-én, szombaton és vasárnap elvégezték a Rákóczi híd, a Nádorkerti úti híd és a Budafoki úti híd statikus és dinamikus próbaterhelését. Ezek után a Nemzeti Közlekedési Hatóság kiadta az utasforgalom nélküli próbaüzemre szóló engedélyt az 1-es villamosvonal új szakaszára, így pénteken elindulhatott a villamosvezetők képzése és  vizsgáztatása, ami körülbelül 10 napig tart - olvasható a BKK közleményében.
 
Az 1-es villamos vonalának fejlesztésével 2015 elejére megújult a teljes infrastruktúra, csökkent a környezetterhelés, nőtt az utazási sebesség. Akadálymentesítették a megállókat, valamint új forgalmi rendet vezettünk be, figyelembe véve, hogy az új megállókkal a teljes vonal menetideje is változik. A vonal újbudai meghosszabbítása a Rákóczi híd 1995-ös átadása óta napirenden van. A fejlesztés 2004-ben került az európai uniós finanszírozással megvalósítható projektek közé, az előkészítés azonban később elakadt. A BKK 2010-es megalakulásával új lendületet kapott a projekt, ezért az még ebben a finanszírozási ciklusban megvalósulhatott. A villamosvonal déli szakaszán megépült 3,2 kilométer hosszúságú új pálya a Rákóczi híd-Szerémi út-Hengermalom út útvonalon éri el az ideiglenes végállomást, amelyet a Fehérvári út és a Hengermalom út kereszteződésében alakítottak ki.
 
A térség közösségi közlekedését az segítené igazán, ha a vonal egészen az Etele térig érne, és közvetlen átszállási kapcsolat jöhetne létre az 1-es villamos és az M4-es metró, valamint a Kelenföld vasútállomás között. Ennek tervezése európai uniós forrásból folyamatban van.  A megvalósíthatósági tanulmány alapján az 1-es villamosvonal meghosszabbítása Kelenföld vasútállomásig a megtérülő projektek közé tartozik. A fejlesztés eredményeként Észak- és Dél-Buda között létrejöhet egy akadálymentes, korszerű és kényelmes járművekkel ellátott, kör irányú villamosvonal, mely érinti a nagy forgalmú távolsági autóbusz-pályaudvarokat és több vasútállomást.

Címlapról ajánljuk
PSG–Borussia Dortmund 0-0

BL élőben
PSG–Borussia Dortmund 0-0

A Paris Saint-Germain egygólos hátrányból kezdve próbálja meg kiejteni a Borussia Dortmundot a labdarúgó Bajnokok Ligája elődöntőjében. Pályaválasztóként 2015 októbere óta a PSG csak a Bayern München ellen maradt a BL-ben szerzett gól nélkül.

Salát Gergely: Hszi Csin-ping látogatása Magyarország Kína melletti markáns kiállását is jutalmazza

A kínaiak a fő világpolitikai stratégiája most a saját mozgástér bővítése, és a jövőben a többpólusú világrend kialakítása – mondta Salát Gergely, a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa. Az InfoRádió Aréna című műsorában beszélt a kínai elnök látogatásának jelentőségéről, a pekingi diplomácia módszereiről, a küldöttség összetételéről és az orosz–kínai viszonyról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.08. szerda, 18:00
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet vezetője
Závecz Tibor a Závecz Research Piac- és Társadalomkutató Intézet ügyvezetője
Washington új csapást mér Kínára

Washington új csapást mér Kínára

A Biden-kormányzat visszavonta az Intel és a Qualcomm számára a Huawei félvezetőkkel való ellátását lehetővé tevő kiviteli engedélyeket, növelve ezzel a kínai távközlési berendezéseket gyártó vállalatra nehezedő nyomást. Az amerikai kereskedelmi minisztérium lépése érinti a Huawei laptopok és mobiltelefonok számára gyártott chipek szállítását is, így akár a magyar piacra is hatással lehet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×