eur:
393.11
usd:
366.53
bux:
66818.43
2024. április 25. csütörtök Márk

Tarlós István csütörtökön egyeztet az elővárosi járatokról

Tarlós István főpolgármester csütörtök délelőtt folytat megbeszéléseket Németh Lászlóné nemzeti fejlesztési miniszterrel az agglomeráció közösségi közlekedéséről.

Erről a főpolgármester szerdán beszélt a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában. Tarlós István azt mondta, bizonyos abban, hogy szót fognak érteni a miniszterrel a témában. Hozzátette ugyanakkor, hogy szerencsésebb lett volna, ha előzetesen a tárca egyeztet a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) és a BKV-val, mert olyan adminisztratív folyamat indult el, amelyet nehéz lesz megállítani.

Közölte: nincs bizonyítéka, de ésszerű feltételezni azt, hogy egyes települések kérték a minisztériumot arra, hogy a BKK helyett a Volánbusz szolgáltasson, mivel egyes települések a méretükhöz képest viszonylag sok pénzt fizetnek a Budapesti Közlekedési Központnak a szolgáltatásért. A főpolgármester kitért arra: az az érzése, hogy egyes agglomerációs települések nem az utasok érdekeit tartják szem előtt, hanem "rosszul értelmezett helyi önkormányzati érdeket".

A HÉV-ek közlekedésével kapcsolatban azt mondta: a régi önkormányzati törvényben is volt arra lehetőség, hogy a szerelvényeket a BKV Budapest határáig közlekedtesse, mivel az infrastruktúra a főváros tulajdonában van a teljes vonalhálózaton. Ha az egyeztetéseken bárki "le akarja söpörni" a fővárost, akkor Budapest kezében erős "ütőkártya" van, mert szabályosan leállíthatja a HÉV-eket - tette hozzá Tarlós István.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium múlt pénteken közölte az MTI-vel, hogy május elsejével kilenc agglomerációs települést érintő autóbuszjáratokat vesz át a BKK-tól, illetve a BKV-tól a Volánbusz. A szaktárca jogszabályi kötelezettségre hivatkozva hozta meg a döntést, mivel a személyszállítási szolgáltatásokról szóló, tavaly elfogadott törvény és az erre vonatkozó uniós rendelet alapján a BKV belső szolgáltatónak minősül, ezért 2013. május 1-jétől Budapesten kívül nem láthat el közszolgáltatási feladatokat.

A BKK akkor erre reagálva azt közölte, hogy további tárgyalásokat kell folytatni az átadásról.

Tarlós István a Magyar Nemzet hétfői számában azt mondta, ahogy a BKV-s elővárosi buszok üzemeltetését a Volánra, a Budapest határát átlépő HÉV-ek működtetését a MÁV-ra kell bízni. Közölte: amennyiben a hatályos személyszállítási törvény és az uniós előírások "belső szolgáltatónak" minősítik a BKV-t, akkor ez nemcsak az agglomerációs buszokra, hanem a kötöttpályás járművekre, azaz a főváros közigazgatási határát átlépő HÉV-ekre is vonatkozik.

Címlapról ajánljuk

Sz. Bíró Zoltán az Arénában: nagy fordulatot nem hoz a háborúban az újabb amerikai támogatás

Putyin valódi támogatottságáról, az orosz közvélekedésről, a volt Szovjetunió újraéledésének lehetőségéről, az egykoron abban részes országok nyelvi és vallási különbözőségéről, illetve a háború kimeneteléről, az amerikai támogatásról is beszélt Sz. Bíró Zoltán történész, Oroszország-szakértő az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.25. csütörtök, 18:00
Bóka János
európai uniós ügyekért felelős miniszter
Elérte az MNB, hogy módosuljanak a gyorskölcsönök feltételei

Elérte az MNB, hogy módosuljanak a gyorskölcsönök feltételei

Az MNB két gyorskölcsönző intézmény több, aggályosnak ítélt általános szerződési feltételeit módosíttatta az érintett piaci szereplőkkel együttműködve, ezt megelőzően pedig biztosítási termékek ÁSZF-jeit tette egyértelműbbé a fogyasztók számára. A hatékony „puha” felügyelési eszközök és az intézmények fogyasztóbarát hozzáállása miatt nem volt szükség közérdekű keresetek indítására a tisztességtelen feltételek módosítása érdekében - közölte a felügyelet.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×