Egy tavalyi júniusi kormányrendelet szerint az Országos Betegjogi és Dokumentációs Központnak már idén januárban létre kellett volna jönnie. Úgy tudjuk, a szakmai egyeztetések elhúzódtak, de várhatóan július elsejétől megkezdheti működését az intézmény.
Értesüléseink szerint betegjogi, ellátottjogi és gyermekvédelmi képviselőket, adminisztrátorokat - szám szerint 114 munkatársat - foglalkoztat majd a központ, amely a tervek szerint betegpanaszokat kezel, elősegítheti az orvosok és betegek közötti viszony javítását, és módszertani kutatásokat végez, segíti a hiteles betegtájékoztatást, egyúttal dokumentumokat őriz majd - mondta Páva Hanna, a Nemzeti Erőforrás Minisztérium helyettes államtitkára.
"Az ellátottjogi képviselők rendszere kiegészül egy úgynevezett dokumentációs központtal, amelynek az a célja, hogy megfelelő jogi szinten garantálja a megszűnt intézmények adatainak és a betegjogi képviselők ügyeit érintő iratoknak a kezelését, tárolását - mondta Páva Hanna, aki közölte: a hivatalnak hatósági jogköre lesz.
A helyettes államtitkár hangsúlyozta: továbbra is számítanak a betegjogi képviselőkre. Mint fogalmazott: a panaszközpontúság helyett a tájékoztatás-központúság alapelv mentén szeretnék működtetni a hivatalt.
Hanganyag: Gál Ildikó