eur:
388.68
usd:
361.27
bux:
68592.53
2024. május 7. kedd Gizella

Nem csitul a vita a főváros és az agglomeráció között

Még mindig vannak olyan települések, amelyekkel a főváros nem rendezte az agglomerációba közlekedő BKV-járatok fenntartásával kapcsolatos vitákat. A Budapesti Közlekedési Központ szerint Solymárnak és Budakeszinek is kellene fizetnie, a települések azonban vitatják ezt.

Az utóbbi hónapokban többször téma volt, hogy a főváros szeretné rendezni az agglomerációs településekre járó BKV-járművek helyzetét, továbbá, hogy ezek a települések fizessenek az oda közlekedő buszokért vagy HÉV-járatokért.

Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója egy sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy vannak olyan települések, amelyekkel vitáznak a viszonylatok finanszírozásával kapcsolatban. Hozzátette: Solymár és Budakeszi nem akar fizetni az oda közlekedő járatok fenntartásáért, illetve vitatja az elvárt összeget.

Az InfoRádió megkereste az érintett településeket, ők, hogyan látják a vitás kérdéseket. Szente Kálmán, Solymár polgármestere arról beszélt, hogy a település és a BKV között nem volt szerződés az oda közlekedő járatok üzemeltetéséről. A településvezető szerint arról sincsenek adatai a közlekedési vállalatnak, hogy mennyien használják a járatokat és e nélkül nem lehet érdemben tárgyalni.

A budakeszi önkormányzat városüzemeltetési és a közlekedési tanácsnoka is azt hiányolta, hogy nincs pontos elszámolás arról, hány helyi lakos használja a 22-es buszcsalád járatait. Ohr Alajos kiemelte, hogy a BKV-val volt egy szerződésük arról, hogy a buszok Budakeszire eső veszteségeit a település állja, ez azonban 3 évvel ezelőtt lejárt.

A budakeszi önkormányzat tanácsnoka arról is beszélt, a leginkább vitatott pont az, hogy a település mennyivel járuljon hozzá a buszok veszteségéhez és működtetéséhez. Hozzátette: a település korábban ajánlott egy 5 millió forint körüli összeget, ezt azonban a BKV elutasította.

Mindkét település képviselője hangsúlyozta, hogy ők is megegyezésre törekszenek, ehhez azonban pontos kimutatásokra van szükség a járatok veszteségéről és kihasználtságáról. Hangsúlyozták azt is, örülnek hogy ezek a buszok sűrűn járnak, de azokat nem csak a helyi lakosok használják.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hortay Olivér az üzemanyagár-csökkenésről: a miniszter „puha eszközökhöz” nyúlt, ami bevált

Hortay Olivér az üzemanyagár-csökkenésről: a miniszter „puha eszközökhöz” nyúlt, ami bevált

Az adótartalom nem magyarázza a regionális eltéréseket a benzin és a gázolaj árát illetően, inkább az árrésekben jelentkező különbség okozott némi kontrasztot – mondta az InfoRádióban a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Energia- és Klímapolitikai üzletág vezetője. Hortay Olivér hozzátette: magyar szempontból kedvező fejlemény, hogy a szomszédos országok átlagáraihoz képest már kevesebb, mint egyszázalékos a differencia.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Resperger István ezredes
a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
Elszálltak a bérek, elfogyott a munkaerő, egyetlen út előtt áll Magyarország

Elszálltak a bérek, elfogyott a munkaerő, egyetlen út előtt áll Magyarország

A bérnövekedéssel és a munkaerő kihasználtságának a további emelkedésével eljutottunk arra a pontra, hogy gazdasági növekedést valójában csak hatékonyságnöveléssel lehet elérni, ennek kulcsa a technológia használata - véli Vinnai Balázs. Az IVSZ elnöke szerint a Digitális Állampolgárság Program jó úton halad, az AI gyökeresen átalakítja a munkát, az IT-szektorban a leépítések elsősorban azért történnek, mert a bérek elképesztően elszálltak. Az MBH Bank elnöki főtanácsadóját a pénzintézet digitális fejlesztéseiről is kérdeztük. Ezekről a témákról június 11-ei Financial IT konferenciánkon is szó lesz, a rendezvényen Vinnai Balázs is részt vesz. Regisztráció és részletek itt!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×