eur:
388.95
usd:
361.4
bux:
68548.75
2024. május 7. kedd Gizella

Hogyan lehet létrehozni új nemzeti légitársaságot?

Egy új, Budapest központú nemzeti légitársaság létrehozásának feltételeinek felmérése zajlik a Nemzeti Fejlesztési Minisztériumban. Eközben a Magyar Légiközlekedésért Egyesület elnöke az InfoRádiónak azt mondta, hogy a minisztérium elképzelései párhuzamban vannak a szervezet terveivel.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium jelenleg egy új, Budapest központú nemzeti légitársaság létrehozásához szükséges feltételeket méri fel, amelybe beletartozik a lehetséges befektetők körének meghatározása is - olvasható a tárca közleményében.

Hozzátették: meg kell határozni a megfelelő üzleti modellt, amely hosszú távon képes biztosítani egy új légitársaság pénzügyileg megalapozott és stabil működését mind a regionális, mind pedig a nemzeti igényeket kielégítve.

Vécsei Mihály, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület elnöke az InfoRádiónak azt mondta, hogy a minisztérium elképzelése párhuzamban van a civil szervezet terveivel. Hozzátette: dolgoznak az üzleti terveken, azt egyelőre nem tudni, hogy egy kisebb vagy nagyobb légi társaság megalapításához mennyi pénzre lenne szükség. Vécsei Mihály kiemelte, hogy várhatóan kedden sajtótájékoztatón további részleteket is el tudnak mondani az elképzeléseikről.

A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium hangsúlyozta, hogy egy új nemzeti légitársaságban a magyar állam csak kisebbségi tulajdonosként vállalhat szerepet az Európai Bizottság korábbi elmarasztaló határozata miatt. A Malév és egy új társaság között nem lehet jogfolytonosság, továbbá a két cég gazdasági tevékenysége sem lehet folytatólagos.

Arra a kérdésre, hogy a tárca egyeztet-e a Malérttel, a közlemény nem tért ki.

Vécsei Mihály,a Malért elnöke elmondta, hogy az egyesület hivatalosan keresi a fejlesztési minisztériumot, és egyeztetést kezdeményeznek a tárcával.

Vécsei Mihály úgy vélte: a különböző gazdasági csoportok összefogásával nemcsak egy 4-5 géppel üzemelő, hanem akár egy annál nagyobb légitársaságot is létre lehetne hozni. A különböző elképzelések összehangolására szerinte a minisztériumnak lenne lehetősége.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Hortay Olivér az üzemanyagár-csökkenésről: a miniszter „puha eszközökhöz” nyúlt, ami bevált

Hortay Olivér az üzemanyagár-csökkenésről: a miniszter „puha eszközökhöz” nyúlt, ami bevált

Az adótartalom nem magyarázza a regionális eltéréseket a benzin és a gázolaj árát illetően, inkább az árrésekben jelentkező különbség okozott némi kontrasztot – mondta az InfoRádióban a Századvég Konjunktúrakutató Zrt. Energia- és Klímapolitikai üzletág vezetője. Hortay Olivér hozzátette: magyar szempontból kedvező fejlemény, hogy a szomszédos országok átlagáraihoz képest már kevesebb, mint egyszázalékos a differencia.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.07. kedd, 18:00
Resperger István ezredes
a Magyar Agrár-és Élettudományi Egyetem Szent-István Biztonságkutató Központ igazgatója
Új fegyver jön a banki csalókkal szemben: összefog a GIRO és a Telekom

Új fegyver jön a banki csalókkal szemben: összefog a GIRO és a Telekom

A GIRO Zrt. az elektronikus pénzforgalom biztonságának növelése érdekében Központi Visszaélésszűrő Rendszert (KVR) alakít ki a Magyar Telekom Csoporttal közösen, amelynek célja a csalással érintett tranzakciók hatékony azonosítása és kiszűrése. A 2025-ben induló és a GIRO Zrt. által üzemeltetendő KVR nem kiváltani fogja a banki csalásszűrő rendszereket, hanem kiegészíti és segíti azokat, hogy még nagyobb biztonsággal teljesüljenek a pénzforgalmi tranzakciók - áll a Magyar Telekom közleményében.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×