Véget értek a leglátványosabb munkafázisok a 4-es metró építkezésén - mondta az InfoRádiónak a DBR Metró Projekt Igazgatóság szóvivője. Pető Szabolcs kifejtette: miután a pajzsos alagútépítéssel a nyáron végeztek, a pesti oldalon be lehet fejezni a hátralévő állomásszerkezet-építési munkálatokat, míg Budán megkezdték a vágányépítő munkát, és ezen az oldalon hónapok óta zajlik a belső beépítés, vagyis a burkolás, a liftek és mozgólépcsők építése. Emellett jó ütemben épül a kelenföldi járműtelep építése is - tette hozzá.
A szóvivő elismerte, hogy a Baross tér felszíni rendezése a legkritikusabb, mivel az alagútépítés késése itt, az első szakasz utolsó állomásán jelentkezett a leghatványozottabban. Épül a kihúzó-fordító alagút a Thököly út alatt, és az aszfaltozási munkák még időn befejeződhetnek, ami már könnyítést jelent az autósoknak. Az év végén egy plusz egy forgalmi sávot, valamint a belváros felé egy buszsávot adhatnak át - emelte ki.
A felszínrendezési tenderre várják a pályázatokat, és ha jövő év elején megkötik a szerződést, akkor jövő ősszel a Thököly út "kiegyenesedhet" - hangsúlyozta Pető Szabolcs.
A 4-es metró próbaüzeme 2013 közepén kezdődhet el, feltéve hogy nem történik semmi váratlan addig - emelte ki a szóvivő.
Hanganyag: Szabó Gergõ